SIGEYI AXO och Garmin Edge 530?

BuTTuS

Aktiv medlem
Villhövde en wattmätare bara för att det verkar skoj och klickade hem en SIGEYI AXO som nu har landat:

IMG_0975.JPG

Har parat ihop den med min Edge 530 och tog nyss en jättekort och superförsiktig testrunda bara runt kvarteret då jag har beredskap, men ffa pga att jag beställde alldeles för korta klingbultar till den, attans...
Den verkar väl funka tror jag, jag får ut kraft, kadens och balans vänster/höger.
Men när jag sedan går in i 530n och kollar sensorerna så är den nedersta kopplad via bluetooth och det vill jag undvika... Jag hittar ingenstans hur man kan koppla den biten med ANT istället? Tips någon?
@Maakus , du har en sån här va, hur ser det ut för dig? Har du den nedersta? Om inte, får du ändå ut kadens och balans?

IMG_0976.JPG

Maakus

Aktiv medlem
Ja du, jag har ju sålt min :D
(Inte pga at den var dålig, kändes bara onödig på min Enduro/Park-hoj.)
Har ju bara en 520, så jag vet faktiskt inte vad den anslöt sig via, och har faktiskt inte ens tänkt på om det var BT eller ANT+.
Jag bara anslöt och så funkade det. 🤷‍♂️

Den dök bara upp som en linje (Döpte om den till Sig pwr) och fick ut all data via det.

IMG_20210303_094856.jpg

BuTTuS

Aktiv medlem
OK tack, den har ju "hanteln" som ikon, och om den gav dig "allt" så borde jag ju kunna ta bort min sista...
Jag skulle ju givetvis kunna testa själv, men törs inte just nu innan jag fått tag på längre klingbultar, så ditt svar ger mig ro i själen tills jag fått dom :-)

BuTTuS

Aktiv medlem
Tog bort ”mätaren och vevpartiet” inför kvällens riktiga premiärtur, och fick all data via ”hanteln” över ANT+
Case closed.

glitch

Aktiv medlem
Visst är det ett 11s vevparti? Eller hur funkar det med 12s Shimano direct mount? Fäster man då spindeln direkt i veven och den bultar man fast drevet i effektmätaren?

BuTTuS

Aktiv medlem
Visst är det ett 11s vevparti? Eller hur funkar det med 12s Shimano direct mount? Fäster man då spindeln direkt i veven och den bultar man fast drevet i effektmätaren?
Jag har 12s, beställde den här med 4/104 BCD:
Fick krångla med klingbultarna dock, 6,5 mm var för korta, hylsan gick knappt igenom drevet och 8,5 blev för lång så den ”bottnade”. Slutade med att jag filade ner hylsorna från 8an och tog bultarna från 6an :-)
edit: Ja, precis så gör man

Senast ändrad:

BuTTuS

Aktiv medlem
Lite OT kanske, men hur är intrycket av Sigeyi'n? Vikt? ;)
I min upphetsning så glömde jag väga den men hemsidan säger 83g för modellen jag har.
Den verkar funka fint men för tidigt att säga säkert än, gårdagens tur fick jag avbryta efter en kilometer skoterspår för då kom huvudvärken och idag ligger jag hemma förkyld... :-(
Den verkar vara fit and forget vilket jag gillar, av/på och kalibrering sköts automatiskt, bara att slå på 530n och cykla, samt ladda efter 200 timmar eller vad det nu stog :-)

kroem

Aktiv medlem
I min upphetsning så glömde jag väga den men hemsidan säger 83g för modellen jag har.
Den verkar funka fint men för tidigt att säga säkert än, gårdagens tur fick jag avbryta efter en kilometer skoterspår för då kom huvudvärken och idag ligger jag hemma förkyld... :-(
Den verkar vara fit and forget vilket jag gillar, av/på och kalibrering sköts automatiskt, bara att slå på 530n och cykla, samt ladda efter 200 timmar eller vad det nu stog :-)
Tråkigt med förkylning - kul med vikten :) Kanske skulle vara en vettigt, helt onödig, uppgradering på monstercrossen...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer