sigma trådlös cykeldator

Ford Prefect

Ny medlem
sigma trådlös cykeldator
var tvungen att byta dator på räsern, så jag passade på att köpa en sigma och adaptern som gör den trådlös.nu är jag lite sugen på att skaffa en till adapter och sätta på cyclocrossen så man kan ha samma dator. men frågan är ju om den pallar skogskörning, fästet ser inte så där riktigt stabilt ut. är det nån som har erfarenhet av hur den funkar när det blir lite stökigt?

sigma trådlös cykeldator
Får du bara till det så kännaren får kontakt med magneten så är det inte den första grejen som går sönder i skogen. Kan vara lite trixigt att få kontakt mellan kännare och magnet, men när det väl är avklarat så har jag inte upplevt några problem med den trådlösa.

Läste på något utländskt forum att om det blir problem med kontakten så skulle man ta bort kännaren och vifta med den framför magneten för att få kontakt.

sigma trådlös cykeldator
Jag kör trådlöst i skogen. Men Jag cyklar inte överdrivet mycket i skogen.
För mig har den funkat bra.
Ända nackdelen är att ibland vill den inte ta startsignal från hjulet, måste då trycka på aktiveringsknappen på mätarhållaren på styret. Vintertid märks detta fenomen mer.

sigma trådlös cykeldator
Har kört med sigma trådlöst i tre år nästan uteslutande tuff skogsterräng även vintertid utan problem med varken fastsättningen eller funktion.

//Gerry

Tillbaka
Topp