Singlespeed-konvertera?

coolfredde

Ny medlem
Singlespeed-konvertera?
Hej,

Som ni såg med min tidigare trådstart planerar jag att återuppta min cykling, men den här gågen tänkte jag ge mig på trial. Har också som sagt tidigare en del delar kvar från min gamla hoj, däribland bakhjulet.

Grejen är ju den att jag tänkt köra singlespeed den här gången. Frågan är bara hur jag konverterar mitt gammla kassettnav till något jag kan köra singlespeed på.

Som jag har förstått det behöver jag först och främst en kedjespännare. Jag har ingen aning om vilken, ska dock beställa grejor från chainreaction i dagarna och var där inne och letade. Insåg att det är en djungel och vänder mig till er, vilken kedjespännare rekomenderar ni?

Sedan måste jag ju också ha någon form av drev därbak där kassetten sitter idag. Har letat och letat men hittar inget sådant alls? Jag antar att jag letar på fel ställen, vad borde jag leta efter?

Sist men inte minst tänker jag mig att jag behöver spacers för att få kedjelinjen rätt, tänker jag korrekt?

Navet i fråga är ett 4 år gammalt robust atomlab, modellbeteckning kan jag tyvärr inte minnas, men borde ju gå att kolla upp om man tittar närmare på navet. Ramen är en zoo pitbull.

Blev lite längre än vad jag tänkte mig det här, men hoppas ni orkar ta er tid och hjälpa mig!

Tack på förhand!

Singlespeed-konvertera?
Ändrade mig angående beställningen från crc, får bli från tartybikes istället. Nu till problemet, när jag körde street passade i princip alla komponenter på alla cyklar, det var i princip bara slänga på ett vevparti, vilket som, på hojen och köra. Har kommit underfund med att fallet inte är så med trial.

Så vilket vevparti och vevlager från tartybikes passar faktiskt på min zoo pitbull 26"? Ju billigare desto bättre såklart, men hellre något bra som är lite dyrare än billigt skit som man säger!

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp