Singlespeed-SM 2018 29 september i Vetlanda!

iMats

Aktiv medlem
sssm2018.png

Sådärja, då var det äntligen dags att anmäla sig till årets höjdpunkt SSSM 2018!
Som vanligt delas priser ut för last man standing (fredagstävlingen alltså), DFL (Dead Fucking Last), placeringar och så givetvis den av domaren utsedde vinnaren (godtyckliga poäng).

Tid:
Lördag 29 september, klockan 12.00.

Plats:
Vetlanda, Östanå friluftsområde
Parkeringar finns det gott om vid startplats och bor man på campingen har man krypavstånd.
Karta: https://goo.gl/maps/wiJYj4XTVAk

Obligatorisk nummerlappsutdelning: Fredag 28 september, från kl. 20:00, på Bar & Ät, http://www.baroat.se/ , som ligger mitt i centrum https://goo.gl/maps/otqy7bpk8dt. Man kan säga mycket om Vetlanda men det är ingen stad för kulinariska äventyr. Bar & Ät är helt ok.

Anmälan:
Anmälningsavgiften är 100kr, som Swishas till: 0763363fyrafyrafyra
(skriv gärna ditt Happy-nick som meddelande)

Fyll sedan i namn, Happy-nick och klass i dokumentet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fmc9DB0Xer11ALUGFfHVv70pw2Zf9pU_bhCj2S3ZiGE/edit?usp=sharing
(TRUE: riktig snigelspeedhoj utan växelreglage och växelförare. FAKE: växlade hojar med tejpade/spärrade reglage.) Singlespeed-SM utförs på cykel med en utväxling. =)
Fyll även i om du vill ha kött- eller vegoalternativ att äta efter tävlingen. Det ingår lättare mat i anmälningsavgiften.

Eventuellt överskott skänkes till Läkare utan gränser.

Allmän info:
OBS! Bekvämligheter såsom toalett, dusch och vatten finns ej på tävlingsområdet. Vid målet (ca. 500 m från start) finns tillgång till toalett.
För eventuell cykelförvaring går det använda mitt garage. Bor ca. 2 km från start.

Cykeltvätt:
För dom som bor campingen finns möjlighet att spola av cykeln vid behov. Det är mycket möjligt att någon kompis till boende kan göra det också...

Boendeförslag:
Nära start och målgång finns Östanå camping med stugor och campingplatser: http://www.ostanacamping.se
Lite mer centralt, men inte i centrum, finns vandrarhem/bed & breakfast: http://kvarndammens.se
Vill man lyxa till det med hotell finns http://www.centralhotellet.info och https://www.vetlandastadshotell.net

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag kommer!

Vandrarhemmet låter som en hit. 200:- per säng i tre-fyrbäddsrum låter galet bra.

onegear

Ny medlem
PEPP!!!
Bröderna Lingman rullar söderut någon dag före i en förhoppningsvis hel buss (Kneecap ditt batteri är utbytt) med 3 platser lediga som det ser ut nu. Tyvärr för Stockholmare så är det en sån jäkla omväg förbi er men Västeråsare och andra längs vägen där neröver kan få åka med.

Kneecap

Aktiv medlem
onegear sa:
PEPP!!!
Bröderna Lingman rullar söderut någon dag före i en förhoppningsvis hel buss (Kneecap ditt batteri är utbytt) med 3 platser lediga som det ser ut nu. Tyvärr för Stockholmare så är det en sån jäkla omväg förbi er men Västeråsare och andra längs vägen där neröver kan få åka med.
Tjena!

Höll ju iaf nått år till då. Är ju minst 24000 mil på det batteriet. Inte illa med tanke på hur många gånger det dragit igång värmare på vintern.

iMats

Aktiv medlem
För att förekomma de vanligaste frågorna så kommer här svaren:

Utväxling: kan man köra 42/17 i Göteborg kan man göra det här också.
Däck: ja, rekommenderas. Blir det blött blir det halt på rötterna vilket kan vara bra att veta.
Däcktryck: hårt för dom hårda osv.
Några dödsbackar?: nä, inte direkt. Inga långa i alla fall. Området är relativt flackt men backar finns.
Skivbromsar: är tillåtet.
Kommer Lena pH eller Bosse?: vågar inget lova.

Något jag glömde?

Kneecap

Aktiv medlem
42Hz sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Är ölen kall?
Bara ljummen öl till Kneecap! Det var vad jag fick av knäskål på SSWM! ;)
Tjena!

1. SSWM vet jag inte vad det är. Jag har däremot delat ut öl på SSWC, eller som det skulle bli på svenska SSVM.

2. Hade jag på något smidigt sätt kunnat servera kall öl, till över 200 personer mitt ute i skogen, så hade jag gjort det.

3. Ljummen öl kan vara bra. Dock väldigt sällan det är det.

iMats

Aktiv medlem
Tror nog jag ska klara av att undvika ljummen öl. Ska kolla in utbudet av alkofri öl också (för de som eventuellt inte har åldern inne eller andra skäl).

En annan intressant fråga är om Harri dyker upp i år?

Hasse#7

Aktiv medlem
Vill ni att jag skall kolla om det går att vara med eller hoppas ni på att DFL skall vara en spännande uppgörelse?

iMats

Aktiv medlem
Tycker absolut du ska komma och försöka försvara DFL även i år. :)

Edit: minnet... det var ju bröderna Lingman som tog DFL...

Senast ändrad:

onegear

Ny medlem
Hasse#7 sa:
Vill ni att jag skall kolla om det går att vara med eller hoppas ni på att DFL skall vara en spännande uppgörelse?
Det blir match... brorsan å jag va så jäkla fulla så vi blev delad dfl förra året... Rumpkrämen som vi fick i pris bland annat tog jag hand om hehe... mycket bra är den...

42Hz

Aktiv medlem
iMats sa:
Tror nog jag ska klara av att undvika ljummen öl. Ska kolla in utbudet av alkofri öl också (för de som eventuellt inte har åldern inne eller andra skäl).

En annan intressant fråga är om Harri dyker upp i år?
Jag törs inte!

;)

Kneecap

Aktiv medlem
marr sa:
Tjena!

Neongrå är den bästa färgen. Förövrigt Höll jag på att bli stämd för just den färgen, nån tjej som startade ett inredningsföretag med det namnet, två år senare upptäcker hon att jag säljer kläder under samma namn och hotar med stämning. Hade dock inte så mycket att komma med då jag började med namnet tre år innan. Jag fick frispark.. Hon erbjöd mig ett vedställ för namnet, jag tackade ja direkt.

perzzon

Aktiv medlem
Kneecap sa:
marr sa:
Tjena!

Neongrå är den bästa färgen. Förövrigt Höll jag på att bli stämd för just den färgen, nån tjej som startade ett inredningsföretag med det namnet, två år senare upptäcker hon att jag säljer kläder under samma namn och hotar med stämning. Hade dock inte så mycket att komma med då jag började med namnet tre år innan. Jag fick frispark.. Hon erbjöd mig ett vedställ för namnet, jag tackade ja direkt.
Neeeeeej!
Bästa namnet ever juh!
hade en svart vit tröja med lila text där det stod neongrå.
Älskade den skiten.

EDIT: ser nu att de fortf går att köpa på spreadshirt

Senast ändrad:

iMats

Aktiv medlem
Tre anmälda nu + Bosse (som inte betalt, och slipper, anmälningavgift). Kan bli tuff match om samtliga priser...

Kneecap

Aktiv medlem
perzzon sa:
Kneecap sa:
marr sa:
Tjena!

Neeeeeej!
Bästa namnet ever juh!
hade en svart vit tröja med lila text där det stod neongrå.
Älskade den skiten.

EDIT: ser nu att de fortf går att köpa på spreadshirt
Tjena!

Alltså hon fick tillstånd att använda namnet, jag har fortfarande rättigheterna. Egentligen hade hon inte behövt det eftersom vi är i olika branscher. Men det höll jag käften om.

Det händer då och då att folk köper saker. Man blir lika förvånad varje gång det dimper ner ett mail om ett köp.

onegear

Ny medlem
Tjena Bullen jag är en kille på 47 vårar som undrar vad man ska ha för utlös... utväxling på banan? Kör 29"are med 34x 20 nu. Tack förhud/ Henke

iMats

Aktiv medlem
Asså, det är relativt flackt överlag men ändå lite kuperat och sen beror det väl lite på vad man har i benen. Jag brukar i alla fall köra 32x16 med 26". Mer ledtråd:
ledtrad.JPG

onegear

Ny medlem
Satan va det gör ont överallt när man går från heldämpad/plusdäck med växlar till helstel oväxlat och 2,3or...

Alltså, jag har tänkt flera gånger att jag borde vara med på det här. Men det är alltid lite för långt bort. Kan inte nån i sthlm vinna så det blir på hemmaplan igen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer