Singlespeed-SM 2018 29 september i Vetlanda!

Kvarndammen har inga husdjursrum och jag tänkte inte tälta i år så jag o bosse bor på hotell. Dock blir det inte mycket LMS om jag inte hittar 1) nån pub där hundar är välkomna eller 2) en hundvakt.

Men nu blir jag fan arg!!! Var är alla??? 7 anmälda??? Komigen nu!!! Årets största cykelhändelse ju... 08orna? Mera Lera? Götelabörgarna? Trestadsområdet? Dalmasarna? Fiskmåsarna?

Ja, lite synd att det inte är fler anmälningar men inte mycket att göra åt. Förutom kidnappning och liknande.

Risk för ett och annat träd över banan misstänker jag. Ska bli byar på upp till 32 m/s här lite senare :-O

Uppdaterat första inlägget med info om nummerlappsutdelning, plats alltså. Hade ett annat lite pubbigare ställe i bakhuvudet men matutbudet är inte så kul, misstänker att det är några som vill käka också. Eller?
Ska boka bord, är det någon som har med sig supportrar? Jomper?

Helt OT: Någon av er som ska hit som råkar ha en gammal 26" framgaffel liggande och vill bli av med den? Gratis till väldigt billigt men fungerande. Även en st. v-broms är av intresse. Kort historia: kompis befinner sig i Portugal, köpt en gammal billig scott, har parkerat den på höger kant framför campingbussen, måste flytta bussen, cykel överkörd.

Tjena!

Har en gammal RockShox liggandes som jag kan ta med mig. Men ska det vara för v-broms så kan det vara värre, tror bara den har skivfäste.

Tack men det skivbroms funkar nog inte. Behövs då skivbroms fram och annat framhjul, blir lite krångligare och dyrare misstänker jag.

Kolla vad jag hittade i gömmorna ? Skänkes till bättre behövande. Lite kärlek med fett och 5-56 så funkar den nog... 18cm rakt styrrör för ahead styrlagret 11/8"

Bilagor

• 20180925_094918.jpg
    20180925_094918.jpg
    250.2 KB · Besök: 164
onegear sa:
Kolla vad jag hittade i gömmorna ? Skänkes till bättre behövande. Lite kärlek med fett och 5-56 så funkar den nog... 18cm rakt styrrör för ahead styrlagret 11/8"

Perfekt! :-) Med v-broms dessutom! Hon blev jätteglad!

Sover alla på campingen förresten? Hade siktat in mig lite på vandrarhemmet, men det är ju trist att hänga där alldeles själv.

jomper sa:
Hej! Det blir bara jag på nummerlappsutdelningen.

Hej! Ok, då är det dags att boka bord. Majoritet (4) bor på campingen. Jonas är erbjuden plats här med tanke på hundvaktslogistik. Sen är det bara du inkl. familj kvar. Kan vara så att SSSM kvalar in till världens minsta SM :-)

Senast ändrad:
Fullt på campingen dessvärre, så vi blir på vandrarhemmet. Åker hemåt på lördag em/kväll.

Kort men intensivt besök alltså...
Fullt? Undrar om det är något speciellt som händer? Förutom SM alltså...

42Hz sa:
iMats sa:
Kort men intensivt besök alltså...
Fullt? Undrar om det är något speciellt som händer? Förutom SM alltså...

Kommer 100st efteranmälda!!!

Bäst att handla rejält med öl och korv då :-)

Blåser rejält idag också. Tveksamt om jag hinner inspektera banan förrän lördag förmiddag. Räkna med ett och annat hinder och börja träna upp bunnyhoppskilsen. På lördag blir det fint väder som vanligt när det är SSSM :-)

Tjena!

En som är på hugget :-)

Hade tänkt att inspektera stigarna och sätta upp lite pilar nu men vind på 17-18 m/s håller jag mig ogärna i skogen. Blev en kaffe istället. Nåja, ska ge mig ut på några hyfsat säkra ställen och sätta upp ett par i alla fall, minskar ner arbetet på lördag förmiddag något.
Prognosen för lördag ser enligt tradition bra ut och något lugnare med avseende på vind. :-)

Jag önskar er en extremt trevlig helg. Min allra bästa kompis har som överraskning bjudit mig till Järvsö DH på lördag. En ett år sen femtiårspresent beroende på allt möjligt. Nu måste det bli av. Är för övrigt sliten av för mycket jobb. Skall skämmas för att jag sviker er men hoppas på bättring till nästa år. Som sagt ha det bäst på SSSM.

Hasse, till nästa år får vi skruva ihop en riktig cykel till dig också!

Mats, grillmat till övriga familjen (1 vuxen o 2 barn), går det att fixa mot lite swish? vego.

Nästa fråga då, när vi anländer imorgon har barnen beställt Sushi, finns det i Vetlanda. Google verkar tveksamt.

jomper sa:
Nästa fråga då, när vi anländer imorgon har barnen beställt Sushi, finns det i Vetlanda. Google verkar tveksamt.

Har för mig att Chili Thai numera har sushi men det står inget om det på deras hemsida. Ring och kolla: https://www.chilithai.se Vi har faktiskt haft ett par bra sushiställen här men dom har slagit igen och efterlämnat ett stort svart hål. Äta ute är verkligen inte Vetlandas starka sida om man inte gillar pizza... :-(
Ett annat alternativ är att svänga in i Eksjö på vägen, dom verkar ha ett par sushiställen.
Btw, fixar du dricka till fru och barn? (antar att någon kör och att barnen inte dricker öl) Har något begränsad plats i ryggsäcken i morgon...

Övrig info: bord är bokat från 19.30 och står i mitt namn (Mats Adolfsson) om någon kommer före mig. Jag siktar på att vara på Bar & Ät 19.30 men kan bli något sen på grund av omständigheter (= om Jonas blir sen).

jomper sa:

Har för mig att Chili Thai numera har sushi men det står inget om det på deras hemsida. Ring och kolla: https://www.chilithai.se Vi har faktiskt haft ett par bra sushiställen här men dom har slagit igen och efterlämnat ett stort svart hål. Äta ute är verkligen inte Vetlandas starka sida om man inte gillar pizza... :-(
Ett annat alternativ är att svänga in i Eksjö på vägen, dom verkar ha ett par sushiställen.
Btw, fixar du dricka till fru och barn? (antar att någon kör och att barnen inte dricker öl) Har något begränsad plats i ryggsäcken i morgon...

Övrig info: bord är bokat från 19.30 och står i mitt namn (Mats Adolfsson) om någon kommer före mig. Jag siktar på att vara på Bar & Ät 19.30 men kan bli något sen på grund av omständigheter (= om JLarsson blir sen).

Senast ändrad:
iMats sa:
jomper sa:

Övrig info: bord är bokat från 19.30 och står i mitt namn (Mats Adolfsson) om någon kommer före mig. Jag siktar på att vara på Bar & Ät 19.30 men kan bli något sen på grund av omständigheter (= om Jonas blir sen).

Eksjö är för tillfället torrlagt på vettig sushi.
Restaurang Sunrise har stängt för helrenovering just nu nämligen. :-(

När jag var och jobbade i Vetlanda så hade Fyrkanten-grillen alkoholrättigheter har jag för mig.

Jag vet inte exakt när jag kommer till nummerlappsutdelningen, beror lite på hur logistiken funkar. Men vi fixar dricka själva förstås!

Tillbaka
Topp