Singlespeed-SM 2018 29 september i Vetlanda!

Kneecap sa:
Tjena!

Självklart äter vi pizza enligt Hasse#7s reglemente.

Jag känner mig hedrad. Dock är det svårare än man tror att fylla alla kriterier. Jag ger en liten guide för framtiden.

1. Pizzan snittas i ytterkant nere till vänster om du här högerhänt.

2. Ca 3cm in gör man en parallell "omkrets" och skär lagom tuggor ur remsan.

3. Rotera tallriken medurs med jämna mellanrum så att remsan kan fortsättas.

4. Så småningom når man kärnan och pizzan tar slut.

Vad är då vitsen? Jo det som är äckligast och kallnar först äts först, dvs bränd brödkant mm. Denna kant kan döljas i tex ölsmak. Ju längre in man kommer desto godare och varmare blir det. Till slut känner man att man ätit en himmelskt god och vällagad pizza. Förutsättningen är ju förstås att den inte är en flottig episk fail redan från början.

Bra jobbat idag! Jag har harvat runt i Järvsö. Det var också roligt. Synd att det krockade.

Bifogar bild på cykel. Jag är verkligen bra på att samla åldrande 26-tummare i min fordonsflotta.

20180929_140214.jpg

Senast ändrad:
Btw, min dotter Tova ska ha lite cred också. Hon har stått för den grafiska profilen, lite transport och sist men inte minst skötte hon vätskekontrollen. :-)

Blir kul i Nynäshamn nästa år!

Exemplariskt jobb av Tova stor applåd!
Ska bli svinkul i Nynäshamn för jag hoppas på många comebacks av gamla goa vänner.

iMats sa:
Btw, min dotter Tova ska ha lite cred också. Hon har stått för den grafiska profilen, lite transport och sist men inte minst skötte hon vätskekontrollen. :-)

Tova skötte hundpassningsdetaljen med den äran, Bosse hälsar och tackar för det fina bemötandet.

Förstasida och helsida, inget snack om vad som var helgens händelse :-)

1A98CA5F-2C4B-4228-8D48-0E132DBCB8A9.jpeg

DF7CDA51-EDC2-423E-AF80-327FAC1D1C35.jpeg

Får man lägga upp bilder från pappersartiklar egentligen..?

iMats sa:
Förstasida och helsida, inget snack om vad som var helgens händelse :-)

Får man lägga upp bilder från pappersartiklar egentligen..?

I det här fallet är det ju hett sprängstoff av allmänintresse. Du kan ju promota och ge cred till denna eminenta tidning som verkligen inte jobbar med fake news utan ligger i bräschen med det viktigaste av det bästa.

Det hjälper ju att tipsa tidningsfolk/ i det här fallet kund att det skulle hända något "episkt" under helgen i Vetlanda och det skötte de ju med äran. Sorgligt att jag inte hade möjlighet att vara med / ev. deltagit.

Aha! Har inte kunnat räkna ut hur VP fått nys om detta men nu vet jag. :-) Bra reportage och synd att du inte kunde vara med.

Fasen hetast i Småland! Tur man var bedövad och uppklädd? Suttit på sjukan halva dagen och ett revben är av och en blödning runt brottet som dom först trodde var i lungan...

Helt klart! :-) Är imponerad att du tog dig runt med det där revbenet, bragdmedalj! Hoppas du läker ihop snabbt!

Har till slut samlat mig och kollat genom bilderna och här kommer ett suddigt urval.
IMG_1200.jpeg

Nummerlappsutdelning

IMG_1201.jpeg

Nummerlapp

IMG_1202.jpeg

What happens in Vetlanda... (så inga mer bilder från fredagen alltså...)

IMG_1212.jpeg

Jomper

IMG_1213.jpeg

Mudfuzz

IMG_1214.jpeg

onegear - ser lite plågad ut

IMG_1215.jpeg

Knäskål

IMG_1216.jpeg

Bosse och Jonas

IMG_1217.jpeg

Etanoldoping

IMG_0574.jpeg

Alla är vinnare...

IMG_1260.jpeg

...men the winner takes it all

Glöm inte att slipa på ert Pizzaätande. Nästa år hoppas jag verkligen kunna ställa upp och slåss för DFL igen. Kommer kolla att alla kan spiralförtära sin pizza utifrån och in.

Ok. Nu är Coticen fejsliftad och jag tillräckligt rehabad efter knäoperationen för att börja formsvacketräna inför sssm19. Finns det en tråd för denna tilldragelse än?

20190601_202437.jpg

20190601_202501.jpg

Tjena!

Oooh.. Ska vi redan börja hetsa?

Kanske ska sätta mig och klippa ihop filmmaterialet från förra året..

Åh, är det Sthlm i år? Man kanske skulle vara med. Är datum satt?

Måste ta revansch eftersom jag kraschade senast jag var med - 2005.

Jag känner ett enormt sug efter lite SSSM, bo i tält, skälla ut/mordhota Knäskålen och i största allmänhet bråka omkring i skogen med fel utväxling utan frukost i sann Vuelta de Puente Nuevo-anda <3

Vi behöver mer indie-cykling igen!

Senast ändrad:
Hej!

Verkligen en kul tråd!

Jag tycker personligen att SS innebär mindre mängd med prylar som måste underhållas, vilket medför mer tid till att surfa/titta på dyra saker som jag inte behöver.

Jag försöker hitta info om SSSM19, datum, plats, Race PM mm...

Är det bara jag som saknar kunskap i att hitta info eller har det inte bestämts än?

Det är lite småhemligt. Så här års sitter tävlingsledningen och jämför mutor mellan Qatar och Förenade Arabemiraten. Sen skall pengarna slussas via Panama. Därefter skall fredagshak och nummerlappar fixas. Boendet också, måttstocken är Joelskogens camping (5 stjärnor) och uppåt.

Asså, det är svårt det här med hemligheter och fuffens....

Men Joelskogen och fem stjärnor låter, som en bra början... (Rabattkod?)

Seriöst, Hasse#7 du låter som att du har börjat TJUVTRÄNA inför SSSM19...?

Själv försöker jag hålla mig borta från grönsaker, räcker det... eller måste jag byta min älskade 32' krans?

utväxlingsstörd sa:

Själv försöker jag hålla mig borta från grönsaker, räcker det... eller måste jag byta min älskade 32' krans?

Eftersom jag dricker alkohol ytterst sparsamt är titeln Last man standing svår att erövra. Jag tjuvtränar till DFL, där är jag elit och ytterst svårslagen.

Hasse#7 sa:
utväxlingsstörd sa:

Eftersom jag dricker alkohol ytterst sparsamt är titeln Last man standing svår att erövra. Jag tjuvtränar till DFL, där är jag elit och ytterst svårslagen.
Eller tvärtom, lätt att erövra...…..

Måste bara spika datum med tänkt plats för nummerlappsutdelningen, sen kommer det, förhoppningsvis inom en vecka.

Hasse#7 sa:
Det är lite småhemligt. Så här års sitter tävlingsledningen och jämför mutor mellan Qatar och Förenade Arabemiraten. Sen skall pengarna slussas via Panama. Därefter skall fredagshak och nummerlappar fixas. Boendet också, måttstocken är Joelskogens camping (5 stjärnor) och uppåt.

Tjena!

Måste tyvärr meddelade att Joelskogen är nergraderad då stugorna försvunnit.
Däremot ska det byggas stugor tjugo meter från där starten gick. Kan komma till användning i framtiden. Tror dock chansen för olidlig väntan på Sha-Boom inte kommer vara så hög som på Joelskogen.

Kneecap sa:
Hasse#7 sa:

Tjena!

Måste tyvärr meddelade att Joelskogen är nergraderad då stugorna försvunnit.
Däremot ska det byggas stugor tjugo meter från där starten gick. Kan komma till användning i framtiden. Tror dock chansen för olidlig väntan på Sha-Boom inte kommer vara så hög som på Joelskogen.

Förutom trevligt sällskap var det just Sha-Booms eventuella spelning och om geologen skulle få ett nytt jobb som lyste starkast vill jag minnas. Joelskogen var ju magisk. En stugby med sjöutsikt mitt i tätorten och en fontän i sjön inställd på att göra öldrickare och övriga pissnödiga.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp