SingleSpeed Världs Mästerskapen 06 i Stockholm!!!

Och vilka stigar som är tillräckligt roliga för att köra SSWC på kan man bränna ut 600 pers på?

Hmmm du har en poäng så vi får väl ta och tänka efter.......Nån som har nå förslag? Hur många brukar delta? Jag tror inte man kan förvänta sig lika många som ett vm i staterna.

Jag tycker att ett begränsat antal svenska cyklister kan vara en bra lösning. Dock tycker jag att 10% låter lite lite... Sen behöver det ju inte enbart vara de x antal första i SSSM som "vinner" deltagarmöjlighet, kör lite olika kul grejer under våren i vad för tävlingsform som helst, ölhävning, cykelmekande, alley cat-race,fulast ratbike, you name it och dela ut starträttigheter.

SSWC
The bad-tempered curmudgeons over at Surly Bikes finally announced their decision for the 2006 SSWC. While the location is definitely Stockholm, Sweden, the Swiss haven’t coughed up a date yet. Stay tuned for more, or click here to add your two cents:
http://www.dirtragmag.com/web/news-article.php?ID=527

Dirtrags newsletter som just droppade in.

Swiss?!?!!!!

Jomper, kan inte hitta Swiss n'ånstans på Dirt Rag hemsida...kan du visa var och/eller maila dom att fixa det.
N'ån på DRs forum också tror att det är Swiss...men det är hans problem!

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänker stå brevid och dricka öl. Kanske till
> och med dra igång lite hulliganverksamhet.
> /Big

Det där låter ju helt fantastiskt lockande.. Kanske vi schweizare kan jämföra klockor med ;o)

Dr.Spoke-Home skrev:
> Jomper, kan inte hitta Swiss n'ånstans på Dirt Rag
> hemsida...kan du visa var och/eller maila dom att
> fixa det.
> N'ån på DRs forum också tror att det är
> Swiss...men det är hans problem!

Det stod i deras nyhetsbrev som kom ikväll, det verkar inte gå att läsa någonstans på siten.

maila dom...dom borde fixa det - så ingen annan göra detsamma och boka biljett till Zurich, sen tänk att köra hit!

En kille på forum är glad att SSEM är i Italia och SSWC är i Sverige - han behövs bara ett färja!

Är den nu uppkomna förvirringen en del i valet av arrangörsort?

Med tanke på hur mycket happening det är så är väll snacket med tillhörande tokigheter, och dirkta sakfel, var en viktig del av SSWC?

Enligt google är sswc 2006 inplanerat till 19-20 aug. Det är väl bara spekulationer, men det vore najs med en hint från tobbe så man kan få vara först med semesterkraven i år. =)

Än så länge har man pratat om tävling på lördag 19/08, med andra roliga saker både innan och efter.

Boe skrev:
> Ett förslag:
> så tycker jag att man borde
> begränsa antalet startande svenskar till typ 10%.
>
> Skulle man inte kunna använda SSSM06 som ett kval
> till SSWC06?

That isn't a very friendly attitude, everyone should be welcome.. and ANYONE who isn't drunk at the obligatory signing on, midnight at some dodgy club the night before the race should not be allowed to start..... or given a one lap handicap to ensure that all the serious singlespeeders have a chance of a free track before all the whining wannabe pro's push thier way past, shouting "till vänster" "flytta på dig" " jag varvar" etc etc...

Room for everyone, but for those who want to train... qualify... and win.... there are more serious race events.

Imagaine how the SSWC would have been in 2001 without any brits... or 2004 without any germans.....

Hmmm... without germans.. Good idea.. why not allocate 3 places for each country, and the names must be put forward by thier national cycling federation.... NOT.

It aint the f**king olympics ;-)

Take it easy,

Hammer.

Boe skrev:
> Ett förslag:
>
> Antalet startande kommer ju inte kunna vara hur
> stort som helst, så tycker jag att man borde
> begränsa antalet startande svenskar till typ 10%.
Jag tror i viket fall som helst att svenskarna kommer att vara i minoritet på det här arrangemanget.

Hade de inte olika deadlines för inhemska och uthemska deltagare förra året? Det är väl en rätt bra lösning? Eller var det reserverat antal platser för inhemska och först till kvarn gällde?

I vilket fall kan man kolla hur det gjorts tidigare och hur det funkat. Det behöver nog inte uppfinnats ett hjul igen, liksom.

Hur många var det i England 01, 300 eller nåt... och ungefar samma i Berlin 04 skulle jag gissar... det bli kanske 150-250 i sveriga i år... men det är bara en gissning....

Hur många singlespeeders (snigelspeeders) finns i sverige... max. 50stk skulle jag tror, samt kanske 20 till som hoppar på eftersom det är VM...

Så länge banan (the banana!) är runt 7,5-10km lång... finns möjlighet att har 300 på samma banana samtidigt...

Eller...

Forresten... (the forrest) the thought of a 1km long banana made me laugh for some reason.....
Sponsorship from Chiquita maybe...

Senast redigerad av en moderator:
Det jag är mest orolig för är banslitage åtminstonde om banan förläggs där man tror att det blir...HostHostHellasHostHost...Inte för markslitaget i sig utan för eventuella klagofetishister som kommer få tillfälle att skrika högt efteråt.

Men Tobbe och grabbarna har ju bra koll så det går säkert finemang.

Hammer skrev:
> That isn't a very friendly attitude, everyone
> should be welcome.. and ANYONE who isn't drunk at
> the obligatory signing on, midnight at some dodgy
> club the night before the race should not be
> allowed to start..... or given a one lap handicap
> to ensure that all the serious singlespeeders have
> a chance of a free track before all the whining
> wannabe pro's push thier way past, shouting "till
> vänster" "flytta på dig" " jag varvar" etc etc...

=O Att du vågar skriva så! "Dom" kan ju bli arga på dig. Det blev ju "dom" på mig när jag antydde att idyllen inte var total i Linköping... :D

> Room for everyone, but for those who want to
> train... qualify... and win.... there are more
> serious race events.

Precis. Sen verkar det ju nästan som om vissa av SS/fixie-folket är precis lika "cyklistrasistiska" som t ex vissa "elitamatörer". Lite förvånande imho...

> Imagaine how the SSWC would have been in 2001
> without any brits... or 2004 without any
> germans.....
>
> Hmmm... without germans.. Good idea.. why not
> allocate 3 places for each country, and the names
> must be put forward by thier national cycling
> federation.... NOT.

:D

Fast jag brukar inte ha så svårt med tyskar. Ni britter kanske har lite trauman kvar sen andra världskriget iofs... :)

> It aint the f**king olympics ;-)

Precis...

Å förresten: Ge fan i att sikta på mig på övergångställena i Trollhättan med den där tokvarvande folkabussen! Jag vet iofs inte vem av er som kör den till vardags men i fortsättningen springer jag för livet när jag ser den (fast bara lite...) :D

(Nyströms hörna och jag gick mot rött så jag får väl skylla mig själv... :) )

Nu hittar jag noll i Stockholm men endå, borde det inte funka att börja med race uppför hammarbybacken, sen slinga i hellas? Borde väl splittra folk lite lagom.

Fredrik Larsson skrev:
> Nu hittar jag noll i Stockholm men endå, borde det
> inte funka att börja med race uppför
> hammarbybacken, sen slinga i hellas? Borde väl
> splittra folk lite lagom.

I så fall är jag ju ett halvt varv efter redan på toppen... :D

bigmollo skrev:
> Skicka alla kverulanter till oss på
> huliganavdelningen. :)

Låter bra det :)

Calle F: Hehe, men jag är långsammare än dig. Hihi ;)

Edit: Men du kan vara lugn. Blir det någon form av begränsning vad gäller deltagande så är jag för lat för att anstränga mig för att få vara med. Så då slår du mig ju, wo liksom... :)

Hammer, everyone is welcome of course!

Men jag tror ändå att vi måste göra som i de tidigare SSWC, att begränsa antalet startande, och det roligaste vore ju många utländska startande! But Im perfectly happy to leave everything to Tobbe and Jocke, they're pretty smart guys!

Sorry Calle... övergångstället... it was probably me... Sorry!

One thing that was a great initiative in Linköping last year was the ölbacketävling....

Maybe for SSVM06.. this could be incorporated on the friday afternoon.. and this time make sure that he who wins the hill sprint, actually drinks the beer before progressing to the next round.....

The same rules could be applied to the skid competition.. which incidentally I WON in 2005. E-hem....

Balkong hopping in kilts... hopefully another silly category..

OK.. so to summarise.

Kilts.
Beer
Skids
Beer
Hillclimbing
More Beer
Bike Derby
some beer
Fab. D (lesbian girl punk rock)
Midnight registration
Beer again
Sponsorship from Chiquita for the 1km banana
Sponsorship from brewery for the pre-party, party during the EVENT and "world famous in sweden" afterparty.

Training is seen as cheating..... so STOP IT.

Beer.

Edited in..

How could I forget:

Black Sabbath
Folkabuss
Nudity (not just the sissy kilt kind, I mean REAL nude biking

Did I mention beer..?

Hammer: Ehm, think you forgot something important. More Beer!

Edit:
You didn't win the skicompetition. You were disqualified since you weren't drunk enough. I mean, you could actually stay upright...

Hammer skrev:
> Sorry Calle... övergångstället... it was probably
> me... Sorry!

Ingen fara. Jag är dum i huvet och irrar runt mitt i gatan. Det var mest att folkabussen är lite SKÄMMANDE för veklingar som jag :D

> Did I mention beer..?

Tror nästan det :D

Fast du talar nog för döva öron. Ska SSWC gå där det verkar så måste det nog till mycket "ordnung". Fel banplats alltså? ;)

Schysst att det infaller efter semestern så jag kan komma och titta lite. Hoppas inte norrmännen på terrengsykkel får för sig att köra sin utflukt på skeikampen samma helg bara.

Hammer skrev:
> Hur många singlespeeders (snigelspeeders) finns i
> sverige... max. 50stk skulle jag tror, samt kanske
> 20 till som hoppar på eftersom det är VM...

Så är det väl inte? Vi kan säkert skramla ihop 20-30 sniglar bara i Mera Lera. Å andra sidan bär vi med stolthet fåniga lycradräkter, så vi kanske inte riktigt passar in. =o)

Jordfräs skrev:
> Så är det väl inte? Vi kan säkert skramla ihop
> 20-30 sniglar bara i Mera Lera. Å andra sidan bär
> vi med stolthet fåniga lycradräkter, så vi kanske
> inte riktigt passar in. =o)

Poppycock... everyone passar in..

That is the beauty of snigelspeeding... everyone is welcome... even the Germans...

Which allows me to point out that WE (england 1996) won the World Cup.. and the War. Twice.

Man måste skriva på en lapp där man intygar att man är 18. Det beror sannolikt på att det kanske kommer finnas öl att dricka under loppet.

Lite drift med den svenska byråkratin bara.

Hammer skrev:
> That is the beauty of snigelspeeding... everyone
> is welcome... even the Germans...

Ok, alla är ju välkomna men att stå och titta på när några "snabba" (och vissa "specialinbjudna" för kuriosans skull...) irrar runt kan vara åtminstone för mig som inte är nån öldrickare av rang. Det är varken värt besväret eller pengarna för mig, och då gör jag hellre nåt annat. Så viktigt är inte heller SSWC för mig heller så det är väl lugnt. Synd bara om även SS-rörelsen blir skettråkig...

Inget SSWC för mig = ca 150 mil mer på semestern med familjen. Nu ska vi bara fixa billigt (helst gratis) boende en del av semestern på nåt bra och (utförs)backigt hojvänligt ställe söderut :)

> Which allows me to point out that WE (england
> 1996) won the World Cup.. and the War. Twice.

jag är svensk och matar alltså instinktivt den fiende som skriker högst med godis för att slippa bråk. Ni britter är ju lite hårdare :D

Calle F skrev:

> Ok, alla är ju välkomna men att stå och titta på
> när några "snabba" (och vissa "specialinbjudna"
> för kuriosans skull...) irrar runt kan vara
> åtminstone för mig som inte är nån öldrickare av
> rang. Det är varken värt besväret eller pengarna
> för mig, och då gör jag hellre nåt annat. Så
> viktigt är inte heller SSWC för mig heller så det
> är väl lugnt. Synd bara om även SS-rörelsen blir
> skettråkig...

Nu drar du massa slutsatser som är baserade på ett förslag i den här tråden som inte kom från någon av de som arrangerar, det är väl onödigt?

Jag har *mycket* svårt att tänka mig att tobbe och jocke skulle seeda in deltagare genom att välja de som var snabbast i något kvalificeringslopp. Det är verkligen så långt från deras stil som jag kan tänka mig.

Tillbaka
Topp