Ron skrev:
> What kind of beer?
That's the spirit.
Det är nog vettigt att åtminstone ha en plan för att begränsa svenska deltagare. Jag vet inte ens om det är ett problem med "för många", vi utan växlar kanske bara är få men högljudda. Då är det ju ett icke-problem om man begränsar de svenska deltagarna, men är det många lokala SSare som kryper fram under stenarna så måste väl ändå det internationella prioriteras?
För svenska singlespeedares inbördes tävlande finns ju SSSM, om det är tävla man vill. Och på SSWC går det nog alldeles utmärkt att utan tävlingsdeltagande cruisa runt i skog och diverse evenemangsområde på såväl äkta SS som tejpad växelhoj och mingla, mecka, kika, trixa och dricka bira. Eller sportdryck.
Med tanke på det lite trista cykla-i-skogen-politiska läget och hur det brukar se ut på åtminstone de (få) långlopp jag kört, finns det helt klart en gräns där man inte vill ha fler deltagare i själva loppet. Det som händer när man passerar den gränsen är t.ex. totalt sönderkörd mark och köer så fort det blir lite smalt eller krångligt eller brant så att tempot sänks.
Vad är gränsen för de här cyklisterna, i den här terrängen? Ingen aning. 50, 100, 200, 400? 400 pers kör man lämpligast på grusväg eller genom att sprida starttiderna över ett par timmar, skulle jag tro.
Och... tejpade växlar? Kom igen, det är VÄRLDSMÄSTERSKAP, något slags commitment kan man väl kräva av folk?
PS: får man tippa vinnaren redan? Jag tror på en local som gillar stökstigarna och som kör minst 1:2 i utväxling.