Sintesi

VoxB

Ny medlem
Sintesi
Hej, jag undrar om det är någon som har någon info att dela med sig om Sitesiramar och i synnerhet Sintesi Viper. Jag har besökt sintesbikes.com, kollat runt på nätet och inte är det mycket man kan hitta om denna ramtillverkare. Kvalité? Rykte? Goda råd?

Sintesi
Kan bara säga att jag är mer än nöjd med min racer, Sintesi Galabier, den har både infriat o överträffat mina (högt ställda) förväntningar. (Dessutom e den ju sjukt snygg:-D)

MTB är väl egentligen deras rätta element, dom började ju bygga hojar -91 för att visa jänkarna var skåpet skulle stå (i Italien förstås!)

Dock, marknadsföringen har dom nog missat liite grann. Jag blev hos DiLorenzo (skapligt känd cykelkalle i Monza) tillfrågad av mekargubbarna om min hoj var gjord i Sverige!?

Lycka till, o återkom gärna med tyckeri om det blir en Viper (el 996?)

Sintesi
rotor köpte en viper för några månader sedan på tcm. Dyra vet jag inte om man jämför med svenska butikspriser och hur den är utrustad..men det beror på vad man vill ha på den.

Sintesi
Tack för svaren. Jag lutar mer och mer åt en Sintesihoj från Pedalogerna med komponenter som jag själv får välja. Jag har inte snöat in på Sintesi utan mer på valfriheten. Har blivit irriterad över, som jag uppfattar det, ojämnheten i kvalitén på komponenterna på en viss hoj där priset är under 15000. Skitbra bromsar men halvkass gaffel. Men jag kan ha fel i min bedömning, hojarna verkar vara av fin kvalité i allmänhet. Eftersom jag är ny i mtbsvängen så måste jag surfa runt på alla möjliga sidor på nätet och låter mej påverkas av mer eller mindre välgrundade rykten om skivbromsar, gafflar, sadelstolpar och what have you. Förresten, nån som har erfarenhet av Focus Black Raider 2007? Det är en annan hoj jag glott storögt och beundrande på. Den är så snygg!

Sintesi
VoxB skrev:
-------------------------------------------------------
Förresten, nån som har erfarenhet av Focus
> Black Raider 2007? Det är en annan hoj jag glott
> storögt och beundrande på. Den är så snygg!

Hej,

Jag betvivlar att särskilt många har erfarenhet av Focus -07:or eftersom de just dykt upp i butikerna. Däremot finns det flera här på forumet som cyklar på deras tidigare hojar. Jag själv har en Black forest-06 och en Culebro-05 (lvg). Jag har bara lovord om Focus, prisvärda cyklar !!

//A

Sintesi
Jag är inne på min Sintesi nummer två, började med en Fuego och nu har jag en Zerx. Jag är nöjd med mina båda cyklar.
Det som jag har att säga som nackdel när det gäller Xerx som är heldämpad är att titanplattan som ledar vid vevpartiet inte håller måttet. Jag har fått min platta två gånger och nu kör jag ist med en stålplatta där.
Annars tycker jag väldigt mycket om mina cyklar, trivs med geometrin på dem.

Sintesi
körde på en X-Wing i 4 år, riktigt trevlig ram. det är nog den ramen Carl tänker på när han säger dyr. ruskigt fin ram o fint märke, bra kvalitet o bra service.

Sintesi
Är inne på min andra Sintesi, körde med en Slickrock som bakändan delade på sig efter lite grenkontakt i våras, fick en ny på garantin men då blev det en 996 och är nöjd.

/STEFAN

Sintesi
Härligt att människor med egen erfarenhet av Sintesi svarar. En jämförelsevis anonym profil på rammarknaden börjar få lite konturerer!? Tack så mycket för alla svar. Scand, jag kollade trånande på 996 ramen: Skitsnygg! Och den ser lite mer robust än Vipern, och dessutom lättare antar jag, så jag får väl väga för- och nackdelar med en dyr hoj ett tag till.

Tillbaka
Topp