Sixten Fors: hjälp mig köpa hardtail

emmer sa:
Oskar sa:
emmer sa:
Oskar sa:
glitch sa:
Qr??? Finns det på nya cyklar?
Det är väl ganska vanligt med QR på nya cyklar?
o.s.v.
Excenterspännare Ja. Men QR? det är ju en vanlig skruv när väl förspänningen är borta ju.
Blablabla, begreppet QR stipulerar inte någon särskild metod.
http://www.velominati.com/reverence/reverence-campagnolo-quick-release/

Det var en spännande historia.

Oskar sa:
emmer sa:
Oskar sa:
emmer sa:
Oskar sa:
glitch sa:
Qr??? Finns det på nya cyklar?
Det är väl ganska vanligt med QR på nya cyklar?
o.s.v.
Excenterspännare Ja. Men QR? det är ju en vanlig skruv när väl förspänningen är borta ju.
Blablabla, begreppet QR stipulerar inte någon särskild metod.
http://www.velominati.com/reverence/reverence-campagnolo-quick-release/
Man kan oxå lära sig av historien...

Oskar sa:
Både Campa och Shimano har en spännande historia.
Men vad jag tror att många inte är medvetna om är att Shimano startade 12 år innan Campa.
Shimanos första produkt var frihjulet, medan Campas var snabbkopplingen.

/Håkan

glitch sa:
Konkret sa:
Jag förstår varför Sixten rör upp folks känslor men han skall inte behöva utstå nedvärderande ironi.

Mina körvören.

Absolut, samtidigt får man bjuda lite på sig själv i livet och ge publiken vad de vill ha så fram med excelgraferna nu! ;-)

Skämt åsido så hoppas jag Sixten är trygg i sig själv nog att inte ta åt sig av vad som tramsas på happy.

Konceptet med att "bjuda på sig själv" är väl just det, att man gör det själv.
Annars är det väl snarare att någon försöker göra sig lustig på ens bekostnad?

Gustafsson1 sa:
glitch sa:
Konkret sa:
Jag förstår varför Sixten rör upp folks känslor men han skall inte behöva utstå nedvärderande ironi.

Mina körvören.

Absolut, samtidigt får man bjuda lite på sig själv i livet och ge publiken vad de vill ha så fram med excelgraferna nu! ;-)

Skämt åsido så hoppas jag Sixten är trygg i sig själv nog att inte ta åt sig av vad som tramsas på happy.

Konceptet med att "bjuda på sig själv" är väl just det, att man gör det själv.
Annars är det väl snarare att någon försöker göra sig lustig på ens bekostnad?

+1 på den...

DeAngeli sa:
Jag vill helst inte ha samma märke och modell som min sambo, absolut inte samma modell i alla fall. Det ser muppigt ut med par som har typ samma jackor.
Ähhhh... Strunt i det. Köp en likadan. Ni skulle ju ändå inte cykla tillsammans. Folk kommer tro att ni turas om om samma hoj. :-)

DeAngeli sa:
Min sambo vill ha en mtb.

Hon planerar att köpa en Grand canyon al 7.9 för att hon har googlat fram att den är vad hon vill ha. Killversionen är på rea nu, men inte tjejversionen. Så hennes plan är att köpa den för snubbar och hellre byta sadel sedan, eller bara inte bry sig och cykla på.

Men, detta handlar ju om mig. Skall inte jag ha en mtb oxå? Så tar vi bilen någonstans, en passar barnen, den andra cyklar?

Detta låter väl bra? Jag tycker det.

Så, vilken skall jag ha? Än så länge tänker jag:

Budget: helst under 10k, absolut inte över 12.
Snygg: ja gärna

Jag väger 95 kg och är 193cm lång. Detta borde bli XL. Min caadx är strlk 62 tror jag och den känns lagom, har varit hos veloposition en gång, han föreslog ett par cyklar i strlk 61-62.

Jag köper helst på internet, bor i skogen och har annat för mig än att gå cykelaffärer. Köper gärna från uk, Tyskland eller vad som är bäst.

Gärna qr så det är smidigt att hooka upp cykelkärran.

Så, Sixten, tärningen är kastad. Kan du hjälpa mig att hitta rätt? Är det en cube, en radon eller något helt annat som gäller? Jag vill helst inte ha samma märke och modell som min sambo, absolut inte samma modell i alla fall. Det ser muppigt ut med par som har typ samma jackor.

Köp varsin 7.9, välj olika färger bara. Enkelt och lätt, och precis under 10k per cykel (nu på rean iaf).

Jag köpte precis en 7.9 på Sixtens inrådan och jag älskar den. :-)

Sixten pm:ade och hjälpte mig. Lite PM-ping-pong senare så är allt gott. Happy days are here.

Sixten är faktiskt bäst som tog sig tid trots mitt kanske udda sätt att be om hjälp. Superbussig helt enkelt. Stort tack!!!

Nu blir det cv nästa!

Senast ändrad:
97175-you-da-man-gif-v9X5.gif

Tillbaka
Topp