Sjöborundan från Genarp

Tegen

Ny medlem
Sjöborundan från Genarp
Hej!, hade gärna velat testa den så kallade Sjöborundan med utgångspunkt från Genarp under min semester. Har hittat den via alltrails och tänkte ev försöka följa den via appen, kanske kan bli lite av en chansning dock eftersom den är strax under 9 mil. Det är inte så att någon vill skicka över en gpx-fil eller har tänkt att ta den själv så att jag kan följa med ett varv?. Kan inte få ut den till gpx via alltrails i den ordinarie programversionen.
Tack för förhand/Tegen

Sjöborundan från Genarp
Det där låter som en intressant runda. Vad är det för karaktär på den? Vad cyklar man med? Grail, mtb, ht, FS, racer? Finns det roliga stopp eller upplevelser längs vägen?

Sjöborundan från Genarp
Det lilla jag vet är att det rör sig om strax under 9 mil och strax över 1000 höjdmeter. Grusväg, stig och några partier med asfalt utifrån de bilder jag sett. Jag kör med xc-hoj men går säkert med cykelcross också..

Sjöborundan från Genarp
Ursäkta min tekniska kunskapsnivå men har bara kört med min garminklocka och garmin connect, om jag tar hem strava, kan jag på något sätt använda dina rundor för att guida mig runt?

Sjöborundan från Genarp
Tegen sa:
Ursäkta min tekniska kunskapsnivå men har bara kört med min garminklocka och garmin connect, om jag tar hem strava, kan jag på något sätt använda dina rundor för att guida mig runt?

Nej, du kan tyvärr inte använda Strava för att navigera. Det är inte syftet med appen/sajten.

Vad du kan göra med Strava är ladda ner GPX-filen från ett pass som någon annan kört och sedan importera den till din Garmin-enhet eller telefon. Dock så kräver det att du har Strava Premium, dvs betalat för Strava. Annars kan du inte ladda ner GPX-filer.

Sjöborundan från Genarp
Även jag vore mycket tacksam för en gpx-fil. Flyttar till Dalby i december och ser på Strava att rundan passerar i närheten av nya bostaden.

Sjöborundan från Genarp
tommykronstal sa:
Även jag vore mycket tacksam för en gpx-fil. Flyttar till Dalby i december och ser på Strava att rundan passerar i närheten av nya bostaden.

Om du använder Facebook så gå med i gruppen "MTB Genarp". Där kan du få tips på rundor och även haka på cyklister som ska ut o leka

Sjöborundan från Genarp
Tegen sa:
Får inte länkarna att fungera?, handhavandefel från min sida?

På min telefon öppnades one drive-appen och jag kunde ladda ner filerna via appen för att sedan lägga till filerna i Runkeeper som jag använder.

Sjöborundan från Genarp
Det går att komma runt Stravas premium-krav för att exportera GPX-filer från andras rutter. Skapa en egen rutt (create route från annan användare) och exportera filen sen.

Sjöborundan från Genarp
För mig går det inte konstigt nog, testat både via telefon,dator och onedrive. Fick dom mailade från Tommy så nu har jag dom iaf. Tack än en gång för hjälpen, mvh/Tegen

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp