Sjösala Monsun – vilket år är den från?

Kosta

Medlem
Hej!

Jag är nybörjare när det gäller äldre cyklar och har nyligen fått tag på en Sjösala Monsun som jag tänkte renovera lite som ett projekt.

Jag försöker ta reda på vilket år modellen är från, men har inte lyckats hitta någon säker information.

Min gissning just nu är att cykeln är från ungefär 2004–2006, men det är absolut inte säkert.

Är det någon här som känner igen modellen eller vet under vilka år Sjösala Monsun tillverkades? All information om modellen, årsmodell eller komponenterna skulle vara väldigt uppskattad!

Jag börjar med en bild på cykeln. Jag kan lägga upp fler bilder på ramnummer, nav, detaljer osv. om det kan hjälpa.

Tack på förhand!

Bilagor

• Monsun.webp
    Monsun.webp
    463.3 KB · Besök: 30
Hej! Du kan prova att skicka ramnumret till Sjösala:
Berätta ungefär vad du berättar här.
Hm, skulle kunna vara ett par år äldre än du tror.
Jag har fått ett svar från dem:
"Den här Sjösalamodellen är från innan vi tog över varumärket så kan testa att kontakta Team Sportia som hade Sjösala innan oss".

Lite roligt ändå. Jag fortsätter leta! :)

Du borde bli historiker om du gillar att gräva så. Kanske TeamSportia i Kalmar har något minne av dem. Din sig. "Kosta" har jag en liten aning om vad det kan stå för, men det är inte glasklart.

Du borde bli historiker om du gillar att gräva så. Kanske TeamSportia i Kalmar har något minne av dem. Din sig. "Kosta" har jag en liten aning om vad det kan stå för, men det är inte glasklart.
Ja, jag ska försöka ta reda på det hos Team Sportia. Jag har alltid varit intresserad av historia. Och mitt namn betyder ”nyfiken” på grekiska. :)

Tillbaka
Topp