Sjukdom ger lägre vilopuls?
Som en kille som är proffs på killförkylningar och just nu är inne i den tredje för i år så tänkte jag kolla med er som är duktiga på det här med vilopuls. Är det normalt att den går ner vid sjukdom? Min logik säger att när kroppen är ansträngd så borde pulsen gå upp men i mitt fall är det tvärt om. Normalt har jag en vilopuls mellan 40-45, lite beroende på träningsmängd och tid på säsongen. När jag är sjuk är den normalt under långt under 40, i morse var den 33 och ganska oregelbunden.
För mig är låg vilopuls och viss oregelbundenhet tecken på att man är vältränad och det är knappast så jaq känner mig. Vid ett tidigare tillfälle fick jag samma symptom ihop med bröstsmärtor och gjorde ett EKG med svaret "jättefriskt" hjärta. Skall jag bara sluta vara hypokondrisk?
För mig är låg vilopuls och viss oregelbundenhet tecken på att man är vältränad och det är knappast så jaq känner mig. Vid ett tidigare tillfälle fick jag samma symptom ihop med bröstsmärtor och gjorde ett EKG med svaret "jättefriskt" hjärta. Skall jag bara sluta vara hypokondrisk?