ska köpa men vad?

magnusuhr

Ny medlem
ska köpa men vad?
hejsan på er,undrar vad jag ska köpa för cyckel ,en mtb har jag bestämt mig för eftersom jag cyklar lite på skoj i skogen med mina barn,men ska även ha den till jobbet vilket är blandat asfalt-skog,men också till motionsåkning men mest asfalt,men som sagt ska kunna köra på alla underlag utan att den går sönder.men vad ska man ha fast eller dämpad gaffel,skivbromsar mekaniska eller hydraliska,eller inte skivbromsar ,något märke som är lämpligare än andra,har haft en cresent med mek skivbromsar vilket jag inte tyckte var bättre bromsar än vanliga fälgbromsar,kan tänka mig att hydraliska skivbromsar är effektivare,men är det värt mer mek om det nu är det och dyrare delar mm.

ska köpa men vad?
Jag tycker att det låter som om du ska investera i en ok MTB med en dämpad gaffel som går att låsa (lock-out). Sätt hydraliska skivbromsar. Min erfarenhet är att de kräver mindre underhåll än fälgbromsar, men det är klart att de är dyrare om något går sönder. Vad får den kosta? Nishiki Team kan vara ett bra alternativ, men den är inte jättebillig. Ska du köra i skogen är ju en hybrid inget alternativ och en cykelcross kan bli lite dyr. På Nishiki Team har du ett reglage för att spärra gaffeln uppe på styret, vilket är en klar fördel.

Tillbaka
Topp