Skada i lack eller kolfiber?

Gubbröra

Medlem
Jag fick igår hem en Trek Procaliber och såg ganska fort att ramen hade en skada under fästet för sadelklämman (monterad vid leverans).

Jag har kontaktat butiken beträffande skadan men tänkte, i väntan på svar, höra om ni har några åsikter om skadans betydelse. Är det här en skada av vikt eller är det mer en kosmetisk skavank som inte påverkar ramen?

Bilagor

• IMG_4296.jpeg
    IMG_4296.jpeg
    507.4 KB · Besök: 625
Jag fick igår hem en Trek Procaliber och såg ganska fort att ramen hade en skada under fästet för sadelklämman (monterad vid leverans).

Jag har kontaktat butiken beträffande skadan men tänkte, i väntan på svar, höra om ni har några åsikter om skadans betydelse. Är det här en skada av vikt eller är det mer en kosmetisk skavank som inte påverkar ramen?
Lack.

Tack så mycket! Då ska jag se om butiken självmant erbjuder kompensation eller om det blir någon som jag själv får driva.

Av ren nyfikenhet.

Vad anser du att en skälig kompensation vara?

Av ren nyfikenhet.

Vad anser du att en skälig kompensation vara?
Med tanke på det oerhörda häcklandet TS kommer att få utstå på klubbrundor och kompisturer samt den uppenbart ökande aggressivitet från bilister som vill rensa vägen från förfulande element känns det väl som ett par hundra tusen är rimligt. ?

Skämt åsido, det känns som det knappast kan handla om mer än vad de är villiga att ge som goodwill.

Absolut! Jag ville bara höra mig för potentiella framtida problem då sadelklämman uppenbarligen dragits åt för hårt vid montering av leverantör. Sedan går det alltid att diskutera om en ny cykel (eller valfri ny produkt för den delen) ska ha en skada eller ej.

Spännande om vi får höra vad ev kompensation eller bemötande i allmänhet blir. Har just fått riktigt trist bemötande av butik i Sthlm där det visat sig att den cykel (65k) som jag köpt hade felmonterad styrstam (riktigt klåparmässigt men syns först vid demontering). Då jag köpt cykeln på rea var det lite "befintligt skick" som gällde tycker de. De glömde nämna det vid köpet...

Spännande om vi får höra vad ev kompensation eller bemötande i allmänhet blir. Har just fått riktigt trist bemötande av butik i Sthlm där det visat sig att den cykel (65k) som jag köpt hade felmonterad styrstam (riktigt klåparmässigt men syns först vid demontering). Då jag köpt cykeln på rea var det lite "befintligt skick" som gällde tycker de. De glömde nämna det vid köpet...
Man undrar ju lite vart dom beter sig så?

Känns som ett riktigt dåligt sätt att hantera kundkontakter på om det alls är ok. Jag tycker det verkar tveksamt när jag skummar på konsumentverkets sida.

Spännande om vi får höra vad ev kompensation eller bemötande i allmänhet blir.
Jag är nöjd med responsen från butiken (trekstoregbg.se). Skickade samma bild och frågeställning som i den här tråden.

Bilden bedömdes likt den här tråden och butiken lyfte, på eget bevåg, om det kunde skicka ”någon bra belysning” som kompensation. Det jag fick var en Bontrager ion pro vilket jag inte tycker är så illa med en cykel som redan var nedsatt till, vad jag kunde se, ett bra pris (Procaliber 9.6, 18 995 kr).

Kan tilläggas att cykeln i sig var väl monterad.

Du skall ha ny ram. Punkt.

Det där var dock grädden på moset, under hela sommaren har det trasslats med att få ett växelreglage utbytt på garanti. Monteringen av stam visade sig när gaffelröret skulle kortas, vilket jag valde att göra på annat håll. Ja just det, Rideaway heter butiken.
Rätt skall väl vara rätt så uppdaterar status här (om någon är intresserad). Efter kontakt med BMC och låtit butiken ta del av svaret därifrån dök både spacers som skulle ingått och en saknad täckplatta till styrstammen upp. Utan kostnad såklart. Dessutom gäller garanti och butiken tar ansvar för cykeln som vilket nyköp som helst framåt.

Tillbaka
Topp