[Skada - utan äckliga bilder] Armbågar...

ta det lugnt med huvudet bara, 2 hjärnskakningar på raken innebär en mycket större risk för hjärnblödning en 2 som inte är på raken.
Hjälm är bra...

Jag drämde armbågen i gatstenarna för att rädda flaskan med sprit jag höll i handen, resultatet blev en spräckt armbåge som läkte (som tur var) ihop OK. Vid ett senare tillfälle med en annan skada frågade jag läkaren på skoj om han också kunde känna "glipan" i min armbåge... sen vart det röntgen och ett konstaterande att en flisa fattades ;) men skadan var redan läkt och läkaren bedömde armbågen som stabil och inget gjordes.

Armbågar ska man väl överlag försöka ta väl hand om då de är den mest komplicerade leden vi har i kroppen.
Hoppas det löser sig iallafall!

kalis skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag drämde armbågen i gatstenarna för att
> rädda flaskan med sprit jag höll i handen,

Bra prioritering. Om du hade spillt ut spriten hade du varken haft något att tvätta dina sår med eller något till att bedöva smärtan.

Sådär ja, det släpper mer och mer nu. Har tagit en Voltaren nyss. Hoppas det funkar.

En fråga bara är Voltaren öl-kompatibelt eller ska man hålla sig borta från spriten?

Det är voltarenkompatibelt. Kör på :)

Av de receptfria värktabletts ingredienserna är det bara paracetamol som är farligt med alcohol.

Men infektionsrisken ökar och läktiden fördubblas av alkohol...

Men en öl borde funka. Tokigt sugen på en kall lager.

Kan ta att det kanske ökar på läktiden ett par dagar. It's worth it! Totally!

Tänker ändå inte hoja igen förrän jag fått mina nya bromsbelägg och grindat fälgen. :P

Jag skulle säga att en tre-fyra på en helkväll nog inte spelar så stor roll men att en fylla kan ställa till det. Men det kan det ju vara värt det med ;)

När det gör ont som fan och dessutom knakar, knäpper, skrapar, visslar eller för annat oväsen från leder ska man röntga grejorna IMNSHO. Det kan mycket väl vara ingenting, men jag har bl.a. haft en patient som knallat runt med 3 kotfrakturer en vecka utan att det bekom honom så mycket. Det gjorde lite ont när han lyfte tjugofemkilossaker på jobbet bara...
Röntgar du dig och det inte är något kommer du ångra dig lite. Röntgar du inte och det är något kommer du kanske ångra dig jättemycket. Ring vårdcentralen och boka tid så slipper du (förhoppningsvis) häcka 4 timmar på akuten.

Sådär, armbågarna har återhämtat sig. Lite öm fortfarande och såren läker taskigt. Men kan röra på dom ohämmat.

Höger handled är dock lagom fuckad även om den låååååångsamt verkar bli bättre. Gör ont att böja den och vrida armen... Får impulser då och då att sätta mig på armen för att dämpa värken, verkar ju lite dumt så jag försöker stå emot... :P

Nåja, förra hösten/våren gick jag med knasig handled i 6 månader så jag har vanan inne. :P

Komiskt nog har cykeluppehållet gjort att mina taskiga knän plötsligt gör sig påminnda. Har tydligen inte hållit igång muskulaturen kring knäna ordentligt...

Sen tror jag att jag har bitit snett på något för käkmuskulaturen på högersidan är också knäpp och gör ont när jag tuggar. Typ som om jag fått ett slag på käften.

Helvete, ska man vara såhär trasig och knasig vid 21? Borde det inte börja hända förrän vid 60?

:P

Inte för att jag klagar egentligen. Bara lite bitter över att det var 18 grader varmt och strålande sol idag och jag kunde inte cykla... Hoppade lite på några betongklumpar till fots istället. :D

Mårten skrev:

> Helvete, ska man vara såhär trasig och knasig
> vid 21? Borde det inte börja hända förrän vid
> 60?

Oroa dig inte. Jag var helt slut vid trettio, sen har jag bara blivit...inte bra, men iallafall mindre dålig. :)

jag började tjockna till vid 23 och gå sönser vid 28.. men det är bättre nu. Fast det är klart man laddar inte längre på saker man VET kommer att baila. Det gjorde jag innan.

Bah!
lyckliga människor utan uns av självdestruktivitet.. Tacka vet jag suicida 80-talister. Dom e snabba som fan mellan krascherna..

Gjorde själv en fulländad OTB förra onsdagen oh JÄVLAR vad det gjorde ont. Men man ska inte kinka i onödan, försökte till och med cykla igen på fredagen, men AJ! I måndags var jag på service (företagshälsovården)och de skickade mig på röntgen, och ser man på, en spricka i underarmsbenet!
Så man vet aldrig. Men jag slapp gips i alla fall.......

Var ute och trajjlade lite nu på kvällen. Från typ 20:30 till 23:30. Så länge jag är på bakhjulet håller handeden acceptabelt. Men några framhjuls-moves är inte att tänka på, då dör jag. Handleden tål alltså inte kompression men däremot att sträckas ut. Det senare är faktiskt tom ganska skönt.

Nu är det en Voltaren och sen sängen som gäller. Förhoppningsvis kan jag hoja igen imorgon eftermiddag. Nu kan jag precis sitta och skriva vid datorn. :D

Tillbaka
Topp