Skadade paket - hur hantera?

Baserat på egen erfarenhet vet väl PostNord att de har inte bara sönder sakerna så att det syns, utan ibland utan att det syns.
Vad gäller paketboxar har jag emottagit ett antal leveranser, inte minsta lilla skada på något paket. Motsvarande antal postnord-leveranser hade väl haft en 5-10 kraftigt skadade förpackningar skulle jag gissa.
Jag har har fått skadade paket från postnord, bring och DHL. Skillnaden hos dem från postnord är ren kundservice. I alla fall blir det helt klart lättare om avsändaren finns i Sverige.

Nu gick det bra med ramen men jag tänkte att de skulle säkert lägga ner paketet i botten för att det var störst och sen stapla en massa tyngre prylar ovanpå.
Det du ( @Villervalla ) skrev här tidigare stämmer med den info jag läste mig till innan. PostNord litar jag inte riktigt på däremot.

Mitt förtroende för Postnord är lågt, för att uttrycka det milt. För ett par år sedan beställde jag en bok från ett antikvariat, som var packad i ett paket misstänkt likt en iPad. Någon (på Postnord, rimligen) hade med kniv eller rakblad snittat paketet och tömt det på innehåll och Postnord levererade paketet tomt. Nu kunde man ju tänka sig att Postnord skulle vara väldigt intresserade av att ta tag i detta - vem vill ha en tjuv anställd? - men intresset var noll.

Det slutade väl i alla fall. Antikvariatet hade otroligt nog en likadan bok (den var sällsynt) och skickade den utan kostnad.

Tillbaka
Topp