Skåningar, hilfe!

JoFriberg

Medlem
Skåningar, hilfe!
Tjo! Såhär är det, jag flänger runt rätt mycket i jobbet vilket oftast gör cyklingen lidande, normalt sett funkar det fint att köra cykelpass på gym för att få någon form av träning, men det lockar inte särskilt mycket nu längre.
När jag är i 08 land så har ju Fredrikshof träningar överallt som man kan haka på när det gäller lvg, hur ser det ut i Skåne? Mer specifikt i och omkring Malmö (är iofs mobil).
Finns det några större klubbar som har schemalagda träningar varje vecka på fasta dagar? Lvg eller mtb spelar ingen större roll (eller ja, helst inte trenduro eller AM då)

Skåningar, hilfe!
Klubben Cyklisten i Malmö eller CK Lunedi i Lund kör schemalagda träningar.
Tisdag / torsdag / söndag gäller för båda.

Cyklisten har okänd nivå för mig men Lunedi har både snabb och motionsgrupp.

Det är oftast träning tisdag och torsdag i Genarp för mtb men ingen klubb som drar i det på det sättet vad jag vet, info/tråd finns här på happy.

Skåningar, hilfe!
CK Ringen har träningar på Tisdagar och Torsdagar kl 18.

Tisdag är fartträning, oftast i form av lagtempointervaller. Du behöver vara van av att cykla i klunga i hög fart samt att köra lagtempo för din och vår säkerhet på dessa passen.

Torsdagar är mer normal gruppträning, räkna dock med att farten är hyffsat hög. Dessa passen brukar vi rekommendera att börja med för att lära känna oss andra och vi lär känna dig.
Normalt kör vi bara en grupp på Torsdagar.

Sen kör vi så klart distans på Söndagar kl 10.

//Ola

Tillbaka
Topp