Skärmar aluminium 650b svarta, vad finns?

• Trådstartare Trådstartare mao
  • Start datum Start datum

mao

Aktiv medlem
Som rubriken, vilka alternativ finns för 650 hjul? Bör täcka 47 mm breda däck. Vill ha riktiga skärmar i aluminium och svart för att synka med resten av färgsättningen.
René Herse har jag hittat men tycker de är för dyra. PDW skulle kunna funka men de är också i dyraste laget.
Som jämförelse hittade jag fina Pelago för 700c för ett par år sedan, dessa gick loss på runt 500:- vilket är mer rimligt. Finns tyvärr inte i rätt dimensioner.

Senast ändrad:
mao sa:
Crocko sa:
Gilles Berthound

https://berthoudcycles.fr/en/71-fenders

Köp och lacka eller köp färdigpackade, inte så billigt..men snyggt.

Det bär emot att lägga en tusenlapp på skärmar men silvervarianten var ju mer överkomlig. Lite överraskad att dessa inte väger mer trots att de är i stål.

Herrn ifråga är en legend inom rando kretsar utan att behöva marknadsföra sig särskilt mycket, säljer bara bra skit som tillverkas inhouse på maskiner som antagligen avskrevs för länge sen, ett klassisk hantverk. Sadlarna är det bästa man kan vila ett arsle på, tar ett par 100 mil att cykla in men jagar man mil istället för gram så finns det inget bättre.

Delar i övrigt marknadsanalysen, mina tillsvidare pelago sitter fortfarande på fast fingret snuddat köpknappen för pdw typ 10ggr, på nästa hoj blir det dock ett par såna, men pelago är klart prisvärda och skrammelfria. Honjo finns ju men det blir inte heller billigt.

Alltså, så dyra är kanske inte skärmarna som nämnts innan. Tänk på att de kommer hålla ett bra tag också.

Jag klarade mig genom förra säsongens regn-och snöperiod med smått modifierade fendor-bendor men nu är det kanske dags. Jag har fortfarande 47 mm däck och det som bekymrar är att jag är osäker på om det fungerar med så pass breda skärmar som 58 (+10 mm brukar ju rekommenderas). Så här ser det ut i ramen (inte bästa bilden men den enda jag har för stunden). Är det någon som lyckats klämma in så breda skärmar på en fairlight faran eller kan göra en kvalificerad gissning utifrån fotot?

IMG_20190921_104659265.jpg

Jag klarade mig genom förra säsongens regn-och snöperiod med smått modifierade fendor-bendor men nu är det kanske dags. Jag har fortfarande 47 mm däck och det som bekymrar är att jag är osäker på om det fungerar med så pass breda skärmar som 58 (+10 mm brukar ju rekommenderas). Så här ser det ut i ramen (inte bästa bilden men den enda jag har för stunden). Är det någon som lyckats klämma in så breda skärmar på en fairlight faran eller kan göra en kvalificerad gissning utifrån fotot?

Visa bilaga 445000

Har du kontrollmätt däcken? Jag har samma och de ligger lite under 47 mm. Om det är så med dina också kanske du kan snåla lite med skärmbredden...

Tillbaka
Topp