Skärmar eller byxor?

Skärmar eller byxor?
Hejsan,
Köpte ett par okej byxor Dobson för 550kr på intersport att ha när det regnar. Nu sitter jag ändå blöt på rumpan ;( på jobbet

Eftersom jag endast e blöt i rumpan (Har en mtb utan skärmar) skulle jag väl testa en bakskärm, men för 550spänn 10000mm regnskydd borde räcka trodde jag.

Frågan är 10000mm i regnskyddskalan är inte vattentätt?
Några tips? En bakskärm eller dyrare byxor. Vill helst inte ha nån skärm när jag kör backar m.m. Cykeln ska va clean liksom.

Galonbyxor e jobbigt att träna/cykla i.

Senast ändrad:
Skärmar eller byxor?
jovars hehehe, lite tungt med galonbyxor antar jag. Blev inte blöt nån annan stanst så en bakskärm blir det nog. En sån där man sätter på sadelstången. Lätt att ta av.
:)

Skärmar eller byxor?
det kan inte ha kommit in vatten i byxlinningen?

köp skärmar! men ska du funka behöver de vara längre än alla såna får sadel stolps varianter jag har sett.

Skärmar eller byxor?
Jag antar att du befinner dig någonstans där du cyklar med någon efter dig då och då? I så fall är det helt självklart att du skall ha skärmar och kompislappar.

Skärmar eller byxor?
Det är så att jag har för många hobbysar trummor bilar mtb m.m. så jag har bara råd med en medelklasshoj för ca 5000sek. Så någon pendlarhoj har jag inte. Ska bara kunna ta loss skärmen när jag kör i skogen. Ska leta lite efter en sådan.

Skärmar eller byxor?
slice me nice skrev:
-------------------------------------------------------
> Stilpolisen har inget emot skärmar på
> pendlarhojen vad jag vet. Ibland får man vara
> praktiskt också.

Praktisk? Varför då, det handlar ju om att se rätt ut.

Skärmar eller byxor?
På Sméracet härom dagen tänkte jag att "fan, nu skulle man ju haft skärmar iaf...". Men efter en OTB-resa ner i en stor pöl/göl så tänkte jag att det nog kunde kvitta trots allt...

För övrigt så är inte 10000mm vattenpelare vattentät, förutom bland friluftsnördar där man satt en branschpraxis att 10000mm är vattentät när man gör tält och vissa kläder. Många tältgolv har denna spec och fungerar bra tills man ligger på den... som typ när man vill sova.

Men tror inte att nån dykare skulle komma på tanken att dyka i nått med motsvarande spec.

Nu minns jag inte exakt vad 10000mm motsvarade men jag minns att det är utan tryck. Dvs att ifall vattnet kommer med fart så att det uppstår ett tryck mot tyget så gäller inte 10000mm längre.

/Freddo

Tillbaka
Topp