Skärmar och pakethållare +ANNAT

• Trådstartare Trådstartare TM
  • Start datum Start datum

TM

Aktiv medlem
Har just klickat hem två stycken Canyon Urban 4.0 SL till mig och sambon så nu har jag drygt 6 veckor på mig att hitta stänkskärmar och pakethållare.
urban-4-sl_c1112.png

Tips önskas nu på dessa.
Stänkskärmarna ska vara så pass täckande att de verkligen fungerar. "Kompislapp" behövs inte. Den som ligger och däcksuger mig i mitt elitstravapendlande är inte min kompis ändå. Och i Huddinge skiner solen. Alltid. Material okritiskt, men de får inte vara fladdriga. Jag tror att det är 27,5" hjul på cykeln. Hoppas att det inte strular till det.

Pakethållaren är inte tänkt att hålla barnsitsar eller annat "kritiskt", det räcker med att kunna klämma fast matlådan och andra småprylar.

Cykeln väger under 10kg, så det är ju trevligt om dessa saker väger mindre än min Volvo, men sticker det iväg i pris så får jag väl se det som bra träning. =)

Förresten, tips på bra däck? Jag passerar genom läskiga Hagsätra (där jag i somras höll på att dö medelst stulen BMW med snuthäng i 120 knyck på cykelväg) och där är det minerat med hundskit och krossat glas, så det får gärna vara punkasäkra doningar. Eller duger Schwalbe Kojak?

Tack på förhu... förhand!

Den där ser inte ut att ha fästen för varken pakethållare eller skärmar.

Min däcksfavorit är schwalbe marathon supreme. Har rensat massor med glas ur mina, men glaset har inte gått igenom korden. Tror bara jag punkat dem med vass metaltråd eller genomslag.

Vad har canyon för tillbehör för den cykeln?Infliten har ju fästen iaf. Och planerar att få på sks longboard. Ej pakethållare eftersom jag aldrig använder den på hybriden ens en gång.

Matlådan lägger man i ryggan, allt trillar av från pakethållare om det inte ska vara en jättestor med ramar runt omkring dvs ;-)

Jodå, den har fästen för pakethållare och skärmar. Canyon själva verkar dock inte ha ett smack. Överlag så verkar deras tillbehörsutbud suga.

Ska kolla upp Marathon Supreme, tack för tipset. =)

TM skrev:
-------------------------------------------------------
> Jodå, den har fästen för pakethållare och
> skärmar. Canyon själva verkar dock inte ha ett
> smack. Överlag så verkar deras tillbehörsutbud
> suga.
>
>

Jo tack, skärmarna för Infliten tar max 28mm.
.

Har också investerat i en Urban (men blev 5.0 SL) och är även jag på jakt efter lämpliga stänkskärmar samt pakterhållare. Skriv gärna om ni hittat lämplig skärm.

Frågan är dock om 28"-skärmarna passar även på 27,5. Det är ju trots allt inte mycket som skiljer 27,5 och 28...

En liten bump på den här. Snart är det leverans och jag velar fortfarande över skärmar och pakethållare. =/
Framför allt skärmar på 27,5" hjul känns lurigt. De får ju gärna sitta ganska slimmat runt hjulet så 28" skärmar kanske inte blir så snyggt?

Tillbaka
Topp