skatås/delsjön

skatås/delsjön
Kollade på Google Maps och nu vet jag vart det ligger :) hur är folket som är med själv är jag ju som sagt nybörjare. Någon ide att hänga med dom ? Eller ska man få upp flåset och tekniken lite till :)

skatås/delsjön
Det är väldigt varierat. På de turerna som Leo lägger ut är tempot högt, kanske 10-12km/h. På easyriderna är det samma typ av tekniska stigar men i lägre tempo och mer pauser. Senaste onsdagarna har vi snittat runt 7km/h. Det är ju bara att hänga med på en easytur och prova.

skatås/delsjön
Wow, jag har cyklat i terrängen runt delsjöarna, bohusleden, vildmarksleden mot Partille och Kåsjön etc. i flera år utan att känna till dessa Franssons-grupper. Dessutom bor jag ju vid Redbergsplatsen!

Vore fantastiskt roligt att få hänga med på nån runda. Var kan jag hitta information om när/var/hur?
Behöver få några mili benen innan cykelvasan! ;)

Mvh,
Daniel

skatås/delsjön
Jotrix, om du har en gps och vill ut och känna lite på stigarna i Skatås så kan jag tipsa om http://www.opentrailmap.net/
Det är inte så många i Göteborg som lägger in sina gps-rundor där men jag har börjat försöka lägga in varje runda som jag kör i Skatås. Det är inte alla stigar som ligger inne men en del gör det.
Jag kommer också att försöka fylla på kontinuerligt när jag kör på stigar som inte är inlagda än.

skatås/delsjön
Det brukar dyka upp trådar typ "Happyride/easyride götet start kl 18:00 Fransons", De brukar gå på tis ons(easy) och Torsdagar.

Neerf skrev:
-------------------------------------------------------
> Wow, jag har cyklat i terrängen runt delsjöarna,
> bohusleden, vildmarksleden mot Partille och
> Kåsjön etc. i flera år utan att känna till
> dessa Franssons-grupper. Dessutom bor jag ju vid
> Redbergsplatsen!
>
> Vore fantastiskt roligt att få hänga med på
> nån runda. Var kan jag hitta information om
> när/var/hur?
> Behöver få några mili benen innan cykelvasan!
> ;)
>
> Mvh,
> Daniel

skatås/delsjön
Hi guys

I cant speak nor understand much swedish though i have started to ride in skatås quite regularily.
Im looking for some people to ride with and thought the Skatås thread would be a good start.
Is there any meetups soon or is anyone interested in going for a ride through the skatås mtb track this week?

Grant

skatås/delsjön
Gpolished skrev:
-------------------------------------------------------
> Hi guys
>
> I cant speak nor understand much swedish though i
> have started to ride in skatås quite regularily.
> Im looking for some people to ride with and
> thought the Skatås thread would be a good start.
>
> Is there any meetups soon or is anyone interested
> in going for a ride through the skatås mtb track
> this week?
>
> Grant

All HappyRides or EasyRides announced with the name Franssons in the thread title are in the Skatås area. Franssons is a tapestry shop in the corner of Delsjövägen and Virginsgatan.

I suspect there wont be as many over the holidays as there usually are though.

Tillbaka
Topp