Skav på ramen...

Surfaren

Ny medlem
Skav på ramen...
Har problem med att vajerhöljet ligger och skaver mot ramen när baksvingen rör sig på min Giant Anthem. Vajern ligger (ofta) emot på röret ett par centimeter ovanför framväxeln. Är det fler än jag som har problem med detta och hur har ni löst det isf? Självklart har jag tejp på ramen men när det är mycket skit på ramen så nöter det nästan igenom ändå.

Skav på ramen...
Larsa, efter ett tag så har höljet slitits sönder och då är det fritt fram för de små partiklarna att bearbeta vajern inne i höljet. Friktionen ökar dramatiskt och det tar inte lång stund innan vajern är slut.

Skav på ramen...
Helt rätt Johan, det är precis det som händer. Men det borde finnas nån enkel lösning så att dom inte ligger emot eller? Eller är det bara jag som har detta problem?

Skav på ramen...
Du kanske kan hitta en annan framväxel som har bättre vajerdragning? På min Reign har jag ett liknande problem, men med min tejp i kombination men ett hölje som är kapat tight gör att det inte uppstår något skav.

/Erik

Skav på ramen...
När jag hade min anthem så bytte jag till heldraget virehölje över baksvingen och flyttade om på dragningen samt klämde fast höljet med kattstrypare/buntband/tyrape (eller vad du väler att kalla dom) Fick bort en del skav på det sättet samt att det blev bättre/lättare att hålla rent inne i höljet.
(är lite inte så sugen på att hålla på med överdriven service utan gillar mer metoden "tuta och kör" )

Tillbaka
Topp