Skellefte Bike Rally 2016. Resultat

Stojje

Aktiv medlem
Nu med ny information
Ja då var det dags. Sommarn är så gott som slut och vad kan då inte vara bättre än att få avsluta säsongen med ett riktigt rally på vitberget i Skellefteå.
Konceptet är inte exakt lika som tidigare år men ändå ungefär det samma. Flowigt, stökig, stenigt, något hopp, uppför och nerför blandas friskt. Företrädelsevis mest nerför. Åken blir nån minut längre än tidigare år.
För att vinna ska du ha bra ladd, grym teknik och ett överflöd av kondis.
För att ha skoj och trevligt behöver du bara anmäla dig och dyka upp.
Det blir 3 heat, Skillnaden blir att hen med bästa sammanlagda tid vinner. Inte placering som tidigare år.
Lördagen 8 oktober 11.00 så kör vi banvisning och träning för den som orkar. För att trösta den som inte har möjlighet att komma på lördagen så kan jag säga att jag skulle gissa att man måste var väldigt idog för att orka köra igenom bansträckningen flera gånger. Det ska vara skyltat och bandat så att man fixar att köra onsight utan träningen.
Obligatorisk cykelrelaterad utgång på lördagkväll.
Söndag blir det tävling på riktigt.
Starten 10.00 blir vid stugan vid tv-masten.
Alla detaljer har inte fallit exakt på plats ännu så det kommer att bli lite fortlöpande information i denna tråd.
Kostnad: 200 spänn.
Vi har fått in mäktigt fina priser från Cykel o fiske, Tidy och Valutec så chansen är stor att du går med vinst på hela affären:)
Ny vägbeskrivning då det är vägarbete vid isladan
Vägbeskrivning:
Det går att köra bil upp hela vägen till masten. Man måste nu åka upp via Erikslid och det nya kvarteren. När man kommer ut på Vitbergsvägen tar man vänster och sedan vänster igen efter 100m. Den vägen delar sig så småningom i ett Y. Håll vänster, sen är det bara att följa en smal asfaltväg upp till masten. När man passerar masten blir det 200 m grusväg med en vändplan. Där tänker jag parkera.
max 35 deltagare.
Anmälan sker här:
Emil N
Samuel F
Patrik I
Arvid
Marsan
Tobbe W
David A
Bas
Johannes Sik
Andreas Edström
Johan Söderström
Fredrik Forsberg
Petter Westerlund
Cesar Andres Orellano
Mikael Karinkanta
Daniel Isaksson
Johan Engström
Robert Malo
Hans Schertel
Marero
Jacke
Tand
Xdr
Daniel Almelind
Nina Södergren ?
Johannes V

Senast ändrad:
Kul att det blir av även 2016.
Jag hade väldigt roligt ifjol!
Mindre kul att jag är bortrest den helgen. :(
Hoppas ni får trevligt!

Senast ändrad:
Dåligt datum, kan tyvärr inte vara med i år. Halva Lule ska gå på KENT-konsert på lördagskvällen.
Rekommenderar dock alla som kan att vara med då det brukar vara en trevlig tillställning.

Svårt att göra riktigt alla riktigt nöjda. Vi har haft svårt att hinna kolla igenom banorna och hinna tävla samma dag, det har blivit en otroligt lång och utmattande dag. Nu är tanken att vi lägger lite er möda på att märka ut banorna och lägger ut banorna på strava nån dag innan. Har man vinnarambitioner och inte hinner komma på lördagen föreslår jag att man, vid starten, tar rygg på snabbaste skelleftebo och kör om just innan mål...typ. Det blir nog kul hur som.

Hur ser uppslutningen ut? Är sugen på att köra i år då jag fick förhinder ifjol.

Men är lite orolig då jag kommer hem från en veckas kryssning på medelhavet med jobbet nån dag innan och lär ha svåra leverskador och kraftigt nedsatt flås ;)

Efter lite pausande...
Härligt Marsan, räknar med dig.
Snakepit: Det är lugnt, det är ju mest utför i alla fall. Du kan säker köra på ångorna:) Vad har du att förlora? häng på, det är ju skoj!

Stojje sa:
Efter lite pausande...
Härligt Marsan, räknar med dig.
Snakepit: Det är lugnt, det är ju mest utför i alla fall. Du kan säker köra på ångorna:) Vad har du att förlora? häng på, det är ju skoj!

Sålde cykeln igår, ny kommer först till våren :) Har iofs en stålis med 26" och cykelkorg, hmm...

Anmäler mig.

Enda målet är att slå Patrik I. Och det kommer nog gå sådär med tanke på hur lite jag cyklat i år. Men om jag int anmäler mig så har har jag ju lämnat walk over och det går ju inte.

Tagga till nu folket. Stigarna är perfekt höst-stökiga med varierande svårighetsgrader. Kommer bli en riktigt roligt tävling så bara kom å ge lite ladd!

Jag har värmt upp med cykling i onsdags, benträning igår och ännu mer cykling idag. Imorrn ska jag cykla och gräva. Det här kommer bli bra.

Tack för ett mycket trevligt arrangemang! Även om jag tyvärr inte kunde vara med och cykla på "racedagen" fick jag i alla fall till några bilder som jag tänkte dela med mig av.
Mycket trevlig helg där man fick chansen att träffa många trevliga, likasinnade människor!

Stort tack till Stojje och alla andra som hade del i arrangemanget.

Hälsningar Niklas

9rjPznH.jpg

Samling och genomgång innan race.

hPX9rcL.jpg

Full satsning!

CfU6pSd.jpg

Vår junior!

AubII9y.jpg

Focus!

exUvDaR.jpg

Stojje släpper på utför!

Senast ändrad:
Bikerallyt:
Sådärja, nu har det snart gått en vecka och pulsen har hunnit gå ner. Fantastiskt skoj. Årets banor var en aning längre än tidigare år och utmanade i alla fall undertecknads kondition till bristningsgräns.
Som vanligt var det otroligt positiv stämning blandat med ladd. Johannes Sikström ägde dock hela startfältet vid varje enskild bana. Grymt pulver i ben och hjärta tillsammans med en tveklös satsning i varje stök och nerförslut säkrade segern. Jag måste tacka Tobbe, Samuel, Bas, Torgny, David för hjälp och fix inför tävlingen och så måste jag tacka Cykel och fiske, Tidy och Valutec som tror så på arrangemanget och gett ut en massa fina priser. Sen så måste jag tacka alla er som kom, deltog och gjorde dagen. Grymt skoj, kul bara att få träffa alla och surra mellan banorna. Nu har vi kanske ännu mer att dra i tillsammans inför nästa år om vi nu fått 1,5 mille av kommunen att bygga för.
Resultat:
1. Johannes Sikström
2. Bas Boellaard
3. Johannes Viksten
4. Daniel Almelind
5. Johan Söderström
6. Samuel Forsman
7. Stefan Wallgren
8. Andreas Edström
9. Torbjörn Wiklund
10. Hans Schertel
11. Emil Nyman
12. Serhil Pohorilyl
13. Anders Inga
14. Stefan Westerlind
15. Mattias Jonsson
16. Daniel Isaksson
17. Maria Hedberg
18. Mikael Karinkanta
19. Jakob Andersson
20. Nilkas Burlin
21. Per Lundqvist
22. Nina Södergren
23. Oscar Karinkanta
24. Cesar Orellano
Det kan vara värt att tillägga att den sista 3djedelen av starfältet hade diverse strul som felkörningar, punkor och borttappade mätstickor att skylla på. Nästa år är dom i topp.

Tillbaka
Topp