Skevt däck

Jacke89

Aktiv medlem
Skevt däck
Tjenixen

Har precis slängt på mina nya Race King Protection från conti. Välkänt märke och däck av dyrare slag

Ena däcket vobblar värre än en berg och dalbana på Liseberg , Har upplevt samma symptom på ett billigare Shwalbe däck trodde då det var för att det var ett billigt däck. De slängde jag efter ett tag orkade inte bry mig allt för mycket.

Ja hjulet är riktat, såpa vatten ,
maxtryck olika slangar osv .. spelar ingenroll

Är det ofta man får skevgjutna cykeldäck eller har jag bara otur?

Har kontaktat mantel med video och hoppas dom skickar nytt utan krångel då jag lagt en hel del ordrar därifrån med.

Skevt däck
Jag har haft liknakde bekymmer med ett par dyra contisar jag hade. Körde med riktig däckgucka och de satte sig helt perfekt men ena däcket var lite skevt. Provade på ett annat hjul och det var samma sak. Slängde på det i bak för att slippa se eländet. Googlade lite och det verkar inte vara alltför ovanligt. Sedan dess har jag köpt andra märken.

Skevt däck
Ja uppenbarligen förekommer det. Tråkigt att nya däck ska behöva slå som en piskande orm.

Satt det också bak så länge i väntan på respons.

Skevt däck
Det lustiga med just conti är att de inte tycks klara att göra vettiga däck till någonting alls. Inte ens bildäcken fixar de. Jo bra grepp har de väl, men det slutar där. På två olika bmw jag haft har continentaldäck gett en så kraftig spårkänslighet att man ibland trott att man ska dö. Jätteläskigt. (ja, med korrekta dimensioner, perfekt hjulinställning, och bra bussningar, leder osv rakt igenom). Däckbyte transformerade båda bilarna så de gick som på räls. Utan att överdriva. Bridgestone, goodyear och nokian köper jag hädanefter.

På cyklar har jag haft ett ormigt spretans nytt däck, och dessutom har jag upplevt att det fantastiska black chili gummit gett mig känslan av bambi på hal is.

I'm not impressed.

Skevt däck
har det verkligen satt sig ordentligt då? visa videon här
Continentaldäck har ibland problemet att de är skeva, trots att de satt sig perfekt. Googlar man finner man flertalet sådana fall. Jag har själv upplevt det, och jag använder riktig däckmonteringspasta och har aldrig problem med att däcken sätter sig fel. TS har använt såpavatten så jag tvivlar på att det inte satt sig.

Senast ändrad:
Skevt däck
faktiskt är de väl rätt bra på cykeldäck för landsväg. bra våtgrepp och rull.

för mtb har jag upplevt bristande grepp fram på våta rötter. men ett par kompisar har mk iii med traktordäcksmönstret och där tycks iaf klättringsgreppet vara bland det bästa. riktigt imponerande.

Skevt däck
Jag lyckades få ett Maxxis DHF skevt efter att ha landat snett när jag hoppade. Jag vurpade inte ens. Det blev inte så ojämnt på höjden men wobblade duktigt, bara att kassera.

Skevt däck
Enligt mantel så enligt deras experter så har jag inte fått däcket på plats ...friktion mellan fälg och däck ... jo tjena

Jag förklara för han att jag jag har använt såpa och vatten, masserat det , skjutit in mer än maxtryck, provat 2 fälgar , andra slangar.

Man ska väl inte behöva hålla på 47 gånger för att inse att däcket är felande..

Har säkert handlat där för 10K genom åren gör jag fel som tycker dom kan skicka ett nytt på Goodwill utan att hänvisa till garantier och skit.

Skevt däck
Intressant fråga är om du kan se de minimala lilla randen i gummit som ska ligga precis utanför fälgens kant. Kan du följa den på båda sidor hela varvet runt , så har däcket satt sig ok. Trist ingenjörsmässighet: Ordet "ska" finns inte i Murphys verklighet.

Tillbaka
Topp