Skevt hjul snabb fix?

Skevt hjul snabb fix?
Ser ut som att däcken inte sitter på plats? Släpp ur luften, smörj däckssidan/fälgkant med såpvatten, pumpa upp till däcket poppar på plats. Du ser säkert en linje/gjutskarv 3 mm upp på däcket från fälgkanten, den skall vara synlig hela vägen runt däcket.

Skevt hjul snabb fix?
Tror också det bara är däcket, kolla om fälgen slår eller bara däcket. Är det fälgen riktar en cykelverkstad det, är det däcket fixar du det själv.

Skevt hjul snabb fix?
Jag lyckas fasiken inte få upp däcket på fälgen ordentligt hela vägen runt. Noterade samma problem på framhjulet.

Är det bara att pumpa ännu mer?
Eller har ni några tips/tricks?

Skevt hjul snabb fix?
Hur högt tryck vågar man dra på?
Bryter jag upp däcket med "lagom" tryck i, går det ner på ett annat ställe. Bryter jag upp där går det ner på förra....

Här fälgat 1000- tals bildäck i min ungdom, så lite koll har jag ?

Får testa såpvatten. Har ju det som läcktest. Eller kanske till och med vvs monteringspasta.

Skevt hjul snabb fix?
Vad har du för tryck i däcket nu? Jag har varit med om däck som inte satt sig ordentligt förrän vid ca 3bar. Men det kan vara bra att kolla upp maxtryck på fälgen (och däcket). Egentligen hade det nog löst sig vid lägre tryck om jag varit noggrann med såpa och vatten, men över 3 bar hade jag inte vågat prova med.

Skevt hjul snabb fix?
cykelthomas sa:
Hur högt tryck vågar man dra på?
Bryter jag upp däcket med "lagom" tryck i, går det ner på ett annat ställe. Bryter jag upp där går det ner på förra....

Här fälgat 1000- tals bildäck i min ungdom, så lite koll har jag ?

Får testa såpvatten. Har ju det som läcktest. Eller kanske till och med vvs monteringspasta.

Har du inte för lågt tryck för brytövningen om det händer? Känner inte igen det.

Jag gjorde samma fel när jag kom till moderna däck. Då löste jag det, efter tips, med såpa o högt tryck.

Sist bröt jag bara till det.

Skevt hjul snabb fix?
Nu gick det. Lite monteringspasta och mer tryck.
Körde med kompressorn innan men det verkar som den inte får i mer än ett par bar. I alla fall inte denna gången. Här nog går högre innan när jag testade utan ventilinsatsen.

Men nu hoppade däcket upp vid 3 bar, med monteringspastan.

Däcket är 29x2.2. Två tryck angivna på däcket 2.1 och 3.4. Står inte max någonstans men det antas välj är 3.4 är max då.

Tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp