Skicka cykel med blocketpaketet?

Burras

Medlem
Är det någon som använt blocketpaketet för cykel? Hade tänkt använda blocketpaketet för att sälja och skicka en cykel. Men måtten på "egen kartong" tillåter inte mått som krävs till mitt emballage (L:145.H:80B:35). Märkligt då jag antar att det ändå finns en hel del cykelförsäljare som skulle va potentiella kunder till deras tjänst.

Jo jag har använt bussgods flertalet gånger. Men köparen önskar en lite högre säkerhet än bussgods efterkrav, med möjlighet att inspektera varan. Det är väl egentligen där kruxet är. Finns det några alternativa tjänster utanför blocket med liknande mellanhandsfunktion som det blocketpaketet erbjuder?

Om det är lite dyrare prylar så skulle jag inte välja blocketpaket som säljare. Om du skickar den, köparen hävdar att du skickat skrot och anmäler det till blocket kompletterat med fakebilder så får köparen ut pengarna igen (efter en process, och det är nog inte 100% säkert att köparen lyckas). Sen skickar köparen riktigt skrot till dig, och du står utan cykel och pengar.

Konvalj sa:
Om det är lite dyrare prylar så skulle jag inte välja blocketpaket som säljare.
.....
Sen skickar köparen riktigt skrot till dig, och du står utan cykel och pengar.

Blocketpacket är inkörsporten till tyngre skrotupplag

skrotnisse.jpg

Burras sa:
Jo jag har använt bussgods flertalet gånger. Men köparen önskar en lite högre säkerhet än bussgods efterkrav, med möjlighet att inspektera varan. Det är väl egentligen där kruxet är. Finns det några alternativa tjänster utanför blocket med liknande mellanhandsfunktion som det blocketpaketet erbjuder?
Bil, buss, tåg, flyg, cykel, båt, kanot, häst och vagn. Det finns många sätt att frakta köparen till försäljningsobjektet för inspektion av varan.

Tillbaka
Topp