Skicka cykel via bussgods el liknande.

2fast4u

Ny medlem
Vad har ni för erfarenheter att skicka hela cyklar? vad kostar det på ett ungefär? KÖpte fälgar till min landcruiser i vintras och då gick frakten på runt 500:- runt 100Kg och en lastpall. EN cykel borde vara billigare. Min nuvarande MTB fic jag via bussgods men vad det kostade minns jag inte.

det ligger runt 500, jag har skickat flera cyklar med bussgods med gott resultat. Jag har för mig att du kan gå in på bussgods hemsida och räkna ut vad din frakt kommer att kosta, men det har du ju redan gjort förstås...

Jag skickade min förra cykel med bussgods och det gick på 345kr hade jag för mig. Dom har fast pris på cyklar, och man får bara skicka cyklar om dom ligger i en cykelkartong. Priset överstiger iallafall inte 400kr, då det är fast pris dom har på cyklar.

Jag skickade en skickade en cykel i kartong (ca 20kg) för straxt under 300 förra våren, använde deras tjänst där mottagaren bettalar varan när han löser ut den och man sen få pengarna överförda från bussgods.se. Allt gick problemfritt, smidig inlämning mm. Enda igentliga problemet var att det tog närmare 14 dar innan pengarna kom in på mitt konto och det var inget som jag kunde läsa mig til i förväg på hemsidan. Tryggt sätta att skicka sålda prylar med garanterad betalning vid utlämnandet men man får inte ha så bråttom :-) T

Tillbaka
Topp