me.I.am
Aktiv medlem
Skillnad på olika typer av pedaler?
Det blev ett par skor idag med SPD float kloss till. Tänker att åtminstone initialt så kan jag få lov att känna efter var jag vill ha mina fötter.
Jag har provat skorna på spinningcykeln för att känna efter hur det är att sitta fast och hur jag tar loss mig, känns rimligt eftersom det är svårt att ramla där
Bestämde mig dock för att köpa en ren SPD-pedal också eftersom de som satt på cykeln sett sina bästa dagar, rostiga och det hjälpte inget att jag minskade förspänningen på de, det satt fast så att säga.
Så inför morgondagen så har jag skruvat på mina pedaler från spinningcykeln för att ha möjligheten att cykla utan cykelskor. Men såg att det fanns tillbehör så att pedalen fungerar som en vanlig pedal. Är det någon som använt sig av det, eller har ni en annan cykel i det vardagliga livet?
Jag har kombipedaler på min touring/cykla till affären/fika med vanliga kläder-cykel. Vissa hatar såna, jag tycker det funkar kanon. Är dom smorda så lutar dom alltid likadant när dom "hänger fritt", så man vänjer sig hur man ska göra för att få rätt sida, antingen plattisar eller med clipless.
Men visst, ibland blir det fel sida men ser inte det som något större problem. I skogen, eller liknande med frekvent av på, hade jag stört mig på det dock.
Shimano M324 SPD Kombipedaler
Kombipedaler för MTB-cykelskor eller vanliga skor Shimano PD-M324 SPD är högkvalitativa kombipedaler som är idealiska för fritidscyklisten som kör mycket både till vardags och på fritiden. Pedalerna är en smart kombination av vanliga plattpedaler som används med vanliga skor och klickpedaler...
Liten varning för "spinningpedaler", har varit med om att någon inte kunde få loss cykelskorna. Tror att det var cleats som inte går att lossa uppåt, funkade inte att vrida loss dom. Har fått för mig att det är svarta cleats, men är inte alls säker. Grejen var att de pedalerna hade "konstiga" pedaler, hur vanligt det är på spinningcyklar, eller vanliga cyklar för den delen, eller om det var fel på just dom pedalerna vet jag dock inte. Har för mig att någon sa då att man inte skulle ha den typen av cleats, men kommer inte ihåg säkert.
Blev visst lite svammel, men nu har du blivit varnad iaf :)