Skivbromsadapter till Specialized 99-00

Mathew

Medlem
Jag är tvungen att köra med v-bromsar bak på min hojj, men jag vill ha skivbromsar, inte minst nu när jag har beställt det fram.

Men är det någon som vet vart man kan köpa denna skivbromsadapter?
och möjligtvis vad en sån kostar

Kanske nån som har nåt liknande till salu?

/Mattias

kan tänka mig att den går å få tag i via grahns via cykelhandlarn, men vet annars inte om den finns på någon nätbutik.

//Peter

Fick svar från Grahns och de sa att den där adaptern som finns på Specializeds hemsida är en USA-produkt och ej går att få tag på, tyvärr.

Men den på cyclecomponents verkar ju vara bra enligt dem dom testat den.. hmm undra vad den väger? :|

Kolla med sportson butikerna i Göteborg, 3st (city 031-13 39 30 backaplan 031-23 80 50 sisjön 031-748 21 70). Har sett att dom har haft sådana hemma. Dom kan va lite slöa!! Så du får nog ligga på dom lite för det är ju ingen Soda City du ska ha.............be dom kolla noga i hyllorna!!!

Dom var Specialized impotörer före Grahns

Senast redigerad av en moderator:
Mathew Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick svar från Grahns och de sa att den där
> adaptern som finns på Specializeds hemsida är en
> USA-produkt och ej går att få tag på, tyvärr.
>
> Men den på cyclecomponents verkar ju vara bra
> enligt dem dom testat den.. hmm undra vad den
> väger? :|

Kunde de inte bara sagt som det var och erkänt att de är för slöa för att ta hem dem? Kollar du med Evans cycles i England så kan de få fram dem, men tyvärr blir frakten ganska dyr. Har man tur dyker de upp på eBay ibland.

Har en sån på min Enduro -99 som jag står i evig tacksamhetsskuld till Bobby för. Funkar mycket bra och är en bättre lösning än alla universaladaptrar jag sett.

Tillbaka
Topp