Skjuts mellan Sthlm - Halvvättern 11/6 sökes

jonja

Aktiv medlem
Finns det nån som åker bil till Halvvättern från Sthlm som har en plats över? Eller vet nån som ska dit? Dotterns cykelkompis blev sjuk så nu saknar hon transport. Behövs plats för en cykel också. Starttid 07:30 så de hade tänkt åka ner under lördagen.

Eller finns det nåt allmänt färdmedel som kan funka? Kollat på Flixtrain, Tågab och bussar men hittar inget uppenbart framkomligt sätt.

om man har ett flyktigt fodral, och tar av hjulen är det numera uttryckligen tillåtet åka med sj.

Men om man tänker sig en sån här
så verkar den inte gjord för att vrida framgaffeln, och i så fall överskrider man SJ:s maxbredd 30 cm såvitt jag kan se? Och om man vrider framgaffeln utan att ta av styret tvivlar jag på att det ryms i påsen.

Senast ändrad:
Men om man tänker sig en sån här
så verkar den inte gjord för att vrida framgaffeln, och i så fall överskrider man SJ:s maxbredd 30 cm såvitt jag kan se? Och om man vrider framgaffeln utan att ta av styret tvivlar jag på att det ryms i påsen.
Det är stökigt i östgötatrafiken några veckor nu pga banarbeten så kolla så ni kommer från Linköping till Motala. Kanske går att komma till Motala norrifrån iofs men det är hursomhelst banarbeten i Östergötland i början av juni...

Det är stökigt i östgötatrafiken några veckor nu pga banarbeten så kolla så ni kommer från Linköping till Motala. Kanske går att komma till Motala norrifrån iofs men det är hursomhelst banarbeten i Östergötland i början av juni...
Stockholm - Örebro, Örebro - Motala. Sistnämnda sträckan körs av TiB och där är det tillåtet att ha cykeln med sig utan transportöverdrag.

Tillbaka
Topp