Skogås trails bike park

Skogås trails bike park
Hej,

Renodlade dirt trails fattas i Stockholm idag vilket är väldigt synd. Jag var förbi Skogås för inte allt för längesedan och området kändes rätt sketchy. Men jag tyckte mig ändå se däckspår från i fiol och hoppen var inte allt för eftersatta. Dock inte nedgångna nog för att kunna rustas upp med tid och spadar.

Är det någon som hänger där längre och kan berätta om hur det är samt har varit de senaste åren?

Vet inte alls om detta är rätt forum med värt ett försök.

Hälsningar
Theo B

Skogås trails bike park
IMG_7272.webp

Skogås trails bike park
Kommunen sålde gamla skolan för något år sen till en riktig skumraskbyggfirma . Tog inte länge förrän den gamla kulturmärka mindre skolbyggnaden brann ner till grunden. Resten av området ser för keff ut med byggnadsställningar, skräp och gamla sönderslagna bilar .
Hoppas kommunen har ågren när dom ersatte en levande cykelmecka som skött om området senaste 30 åren med detta skräp . Bild från Street bmx sm för bara nått år sen ...

Bilagor

• Screenshot_20250309_235759_Facebook.webp
    Screenshot_20250309_235759_Facebook.webp
    168.2 KB · Besök: 189
Skogås trails bike park
Stannade, när jag cyklade förbi för några år sedan. Snackade med en lite äldre kille som visade sig vara proffs (dessutom seriös sponsorklädd bil) som tränade där. Såg ut som det fans några korta stigar och ramper. Men allt mer förfallet. Dock inte värre än att det kunde toppfixas på en dag av några unga friska ryggar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp