Skoöverdrag eller vinterskor - Vad ska jag köpa?

Jag personligen har inte hittat några cykelskor eller överdrag som duger för några längre turer i minusgrader. Jag har gett upp jakten på att försöka hitta något och kör på plattisar och vanliga vinterskor istället.

Jag personligen har inte hittat några cykelskor eller överdrag som duger för några längre turer i minusgrader. Jag har gett upp jakten på att försöka hitta något och kör på plattisar och vanliga vinterskor istället.
Dom kan säkert funka med kylan, mitt problem är att det ofta är så stökigt att jag gärna inte vill sitta fast, tråkigt att fastna i plogvall och välta

Jag testade skorna lite lätt igår på gatan där jag bor, tror att det var -3/4. Första känslan är att de är väldigt mycket varmare än mina XC702:or. Blev inte kall om fötterna direkt när jag gick ut vilket jag blir i de andra. Jag valde att gå upp en storlek mot vad jag har i vanliga fall och det känns som att det var rätt val. Ganska gott om plats för tjockare strumpor och sula men samtidigt inga problem att köra med vanliga strumpor heller.

Jag återkommer igen efter att jag har kört första riktiga rundan med dem.

Tillbaka
Topp