Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håll fälgen med ventilhålet neråt och skaka försiktigt, då har du 3 potensiella hål det kan komma ur.......Jag har fått något skräp inne i fälgen. Jag kan höra hur det skramlar även när däck och slang är av. Vet någon om/hur man kan få ut det? Det är en Roval alu MTB-fälg från 2020.
Tack för att du gav orken att fortsätta. Till slut lyckades jag skaka den till ventilhålet, försiktigt vända fälgen med ventilhålet uppåt och peta ut den genom insidan på fälgen. Det var en trasig ekernippel.Håll fälgen med ventilhålet neråt och skaka försiktigt, då har du 3 potensiella hål det kan komma ur.......
Är det en tidigare ägare som varit bekväm eller har du en defekt nippel på en eker nu?Tack för att du gav orken att fortsätta. Till slut lyckades jag skaka den till ventilhålet, försiktigt vända fälgen med ventilhålet uppåt och peta ut den genom insidan på fälgen. Det var en trasig ekernippel.
Hade fälgen inne för byte av trasig eker för ett tag sen.Är det en tidigare ägare som varit bekväm eller har du en defekt nippel på en eker nu?
Hade fälgen inne för byte av trasig eker för ett tag sen.
Till verkstans försvar så kom jag in med en trasig eker och lerig cykel direkt från skogen, fick snabb hjälp och det kan ha varit så att de inte upptäckte att nippeln låg inne i fälgen... men man vet aldrig, kanske räckte inte tålamodet till att skaka ut den.Lbs levererar...
Ofta så är skiten fastkilad nånstans och släpper efter ett tag, ibland omöjlig att få ut om den inte först helt ändrar position.Till verkstans försvar så kom jag in med en trasig eker och lerig cykel direkt från skogen, fick snabb hjälp och det kan ha varit så att de inte upptäckte att nippeln låg inne i fälgen... men man vet aldrig, kanske räckte inte tålamodet till att skaka ut den.
Surt.Man kan bli tokig för mindre. Köpte upp mig på lite tävlingsmässiga beggade tubhjul och limmade upp treåetthalvt hjulpar inför den fullständigt otillfredsställande CX-säsongen enligt konstens alla regler (sex-sju lager - de här sulorna sitter. Hårt!). Jag lade märke till att ett av hjulen hade en omatchade ekernippel, men tänkte inte mer på det förrän första och enda träningstävlingen för säsongen när det efter uppvärmningen börjar rassla i bakhjulet (på Grifo-paret, dvs det som är tänkt att gå mest)...
Det kommer naturligtvis driva mig till vansinne. Men lika naturligt tyar ja ente att skava av all hud i händerna för att dra loss däcket och försöka skaka ut den lilla nippelbiten (som garanterat sitter och myser i nån limklick innan man cyklat en halvtimme) och sen limma på allt igen.