Skrattretande eller Coolt?

scarpadi

Medlem
Precis köpt en Mtb till tjejen ingen värsting mer en instegshoj (ca 10000.-)

Nu vill hon en cykelkorg monterad för att kunna ha lilla hunden i till jobbet. Skrattade lite men insåg sen allvaret i frågan och tänkte, inte fasicken kan man ha en front monterad cykelkorg på en MTB.

Frågan är KAN man ha en cykelkorg på en MTB?

(frågan är inte om det går att montera utan hur skrattretande/coolt det är)

Klart hon ska cykelkorg på hojen. Men ditt problem blir väl att få dit den på ett bra sätt med handtag och bromsvajrar och annat.

scarpadi skrev:
-------------------------------------------------------
> Frågan är KAN man ha en cykelkorg på en MTB?
> (frågan är inte om det går att montera utan hur
> skrattretande/coolt det är)

Bara det att du ställer frågan visar ju att du är ocool.

Borde sitta korg på folk som yttrar tankar om korg på MTB så de fattar vad de tänkt utsätta den stackars MTB'n för

korg.jpg ht=512

Du kan ju se till att hon varit ute i skogen å röjt lite med cykelkorg på, så kan hon bestämma själv om hon verkligen vill ha korg på.

Undrar bara hur diskutionerna gick innan ni slog till på en MTB till henne, verkar ju som hon ville ha en kitchig dam hoj så hon å voven kunde cruisa.

Min dam sålde sin hoj å köpte eu-moped det var ett statment nog för min del att inte locka ut henne på fler cykelturer.

/PeeJay - stygg mot sin underdimensionerade Kona Blast!

Jag hade föredragit en flickvän med MTB inkl korg på stigarna än en flickvän på tantcykel med korg i samma miljö.

Har dock svårt att tro att en MTB med korg monterad någonsin kan bli cool.

klart det kan vara koolt med cykelkorg. Jag hade blivit oerhört imponerad om vem som helst cyklar ifrån mig med cykelkorg på styret.
Att överhuvud taget ta sig ut på stigarna och samtidigt ha korg inne i stan är ett tecken på kärlek eller jävlaranamma.

//kaj

Mårten skrev:
> Min tjej har pakethållare, skärmar och korg på
> sin hoj. Funderar på att byta. Nån som har tips
> på bra modeller?

Pamela Andersson?

En cykelkorg passar bättre på en hederlig damcykel. En 10k MTB känns verkligen inte som rätt cykelkorgshållare.

Är det inte ägaren som bestämmer hur cykeln skall se ut och utrustas (det vill säga din tjej)? Låter förövrigt som om det är alldeles för mycket hoj för ändamålet... Men det kanske jag ska skita i.

Det är nog dags att Ville kliver in och talar om hur det faktiskt skall vara.

Är korg VK eller inte?

Klart att hon skall ha en korg.

Jag röstar på att det är coolt.

Kanske skulle man ta och sätta en på S-Worken. Skitsmart att ha bullar och bananer i på långloppen.

/Jerka

Korg är kyligt på terrängcykel, helt rätt! Jag har bolltuta på den helstele mtb:n, nu får jag börja fundera på korg också. Däremot kanske man skall kunna montera av den relativt snabbt, och utan skavmärken. Om hon vill börja köra mer stökiga stigar, alltå.

En korg med en hund i måste ju göra underverk för tekniken på trixiga partier. Känns som elixerade barends på riserstyre med korg på en 10k MTB...Det KAN bara inte vara VK!

swerider skrev:
> Stoppa ner hunden i en liten ryggsäck så den kan titta ut under färd.

Ibland vill min CamelBak försöka glida över huvudet på mig... Fast det är förstås inte under fincykling.

Jo det är så anti, prestigelöst och praktiskt med korg att det är genialt. Den tjejen visste att trycka på rätt punkt *haha*

Tjejen har ju karaktär! Alla som gör som de själva vill och skiter i om det är konstigt eller inte är såklart coola!

(Huruvida det är smart eller ändamålsenligt att lägga 10 papp på en hundtransport är ju en helt annan sak... Fast det var ju inte riktigt det som var frågan.)

Finns det cykelhjälm till hundar?

Är det ingen som vill köpa en cykel till mig? Lovar att inte sätta på cykelkorg.

Senast redigerad av en moderator:
Såg grannens cykelkorg nyligen. Den hade ett gångjärnsförsett bur-lock över korgen! Smart. Så slipper man ha hunden dinglande in i framhjulet, så snart det luktat gott.. Hon har dock en liten Cavalier-valp. (Inte sankt Bernard, eller jämthund!)

jag har alltid gillat att göra saker själv. Så jag tipsar om en GDS
korg för onödigt små ursäkter till hund:

Ica-kasse med ett litet hål urklippt för huvudet, trä hundens huvud
genom hålet och häng sedan jycken på styret! Försök att ta det lugnt i tvära svängar så
att byrackan inte får extremiteter friserade i framhjulet.

kostnad:
1:-

Annars gillade jag idén om att skaffa en annan hund eller sätte denna
på steroider så att den blir lite större och kan skubba brevid i skog
och mark! (även till jobbet!)

Tillbaka
Topp