Skrattretande eller Coolt?

Blubb: Klart ocoolt att ifrågasätta vad som är coolt.

Samtidigt är det ocoolt att påpeka vad som är ocoolt... Fan, jag är ocool.

Stencil: Vad fan har du för enorm hund?

Senast redigerad av en moderator:
Kan inte en sån där cykelkorg/väska som sitter vid bakhjulet funka då, ser många som pendlar som har sånna... går nog att knö ner en hund i en sådan =)
Annars får hon väl virka en hängmatte liknande påse och hänga i ramen där hunden kan ligga och sova medans hon cyklar...

/ Joakim

roefv: Bra idé! Det vore nåt för alla som är anti. En fet carbonracer med pakethållare och gubbväska...!

Cykelkorgen i sig är inte så frän men när det sticker upp ett hundhuvud ur den blir det coolt. Djur på cyklar är ballt. T.o.m. hundar som hänger ut ur bilar och dreglar i fartvinden är rätt kul.

Tyska RixnFixen eller vad de heter har väl smidiga snabblåslösningar så man slipper skruva före skogsturen.

En vanlig skräpcykelkorg kan ju hoppa av i ett gupp och med djurtransport kan det ju vara lite vådligt.

Hade lite av samma kval när jag skulle montera styrväska på min racer inför en liten touringtur. Det bar emot men blev faktiskt bättre än väntat.

Som jag ser det är det väl bara bra om hon kan ha hojen till flera grejer med reservation för stöldrisken om man har en så fin cykel som vardagscykel. Sen tycker jag personligen att det är bättre att ha en vardagshoj och sen ta "finhojen" när man verkligen ska ut och åka. En MTB eller racercykel för den delen är ju inte optimal som brukscykel som jag ser det. För breda eller för smala däck. MTB med slicks känns dock helt ok.

/A

korg ä koolt, men jag tror inte att du får dit en på hennes MTB. Avståndet mellan gaffelbryggan och styret brukar vara alldeles för kort.

Åk till biltema/ICA maxi/dylikt och köp deras billigaste cykelkärra istället. Då får hunden det bekvämare.

Det har monterats fasta cykelkorgar hos lbs:en, på kunders begäran. Är lite pyssel, med ombockade stödben ned till navet, annars går det hyffsat. Blir lite oväntad effekt! Coolt mao..

Skoj att så många har tyckt till=)

Det blir cykelkorg på hennes MTB sålänge. Hade gärna sett en korg i kolfiber eller titan, men men..!
Har iaf testat en korg och den passar bra om dämparen är i låst läge. Hon får anpassa hastigheten efter korg/hund;)Bara hon slipper ryggsäck, vill EJ bli svettig på ryggen när hon anländer till jobbet!

Efter Australien resan utökas parken med en "pendlarhoj" för hennes del. Ingen är lyckligare än HON och det är huvudsaken!

Är ganska lycklig själv för den delen oxå, "2 par SLR hjul, Reba WC, Sram X0 och nån fin kolfiber ram är inplanerade i årets budget"

<<Efter Australien resan utökas parken med en "pendlarhoj" för hennes del. Ingen är lyckligare än HON och det är huvudsaken! <<

När du är klar med henne, kan du då inte bli tillsammans med mig?

Det värmde lite i hjärtat att läsa den där raden!

Ja, killar! Det här senaste var tänkvärt! Lätta litet på hjärtat och släpp fram det rara och omtänksamma, så kommer tjejerna att göra entré här på Happy, skall Ni se! Apropå den nu aktuella tråden med tjejtorka här på Forumet!

Cykelkorg + vovve + mtb i skogen, vem som än klarar av att hantera det får feta creds från mig. Helst ska hunden ha flygarhuva och googles på sig också:-)

Den här hunden följer med husse på desert-racen i USA... Allvarligt!

<http://www.offroadpuppy.com/index.html>

Bilagor

• Race Dog on BIke.JPG
    Race Dog on BIke.JPG
    48.9 KB · Besök: 34
  • DSC_0165.jpg
    DSC_0165.jpg
    81.8 KB · Besök: 34
Det svenska försvaret hade visst något slags transportplatta för hund, vilken platta monterades på övre ramröret tror jag. "Hundplatta" benämndes anordningen. Har dock ingen egen erfarenhet av den.

För övrigt anser jag att blubb har rätt - det är inte särskilt coolt att bry sig med vad som är coolt. I varje fall inte om man bryr sig på allvar.

För ännu övrigare verkar det en smula vanskligt med en hund ovanför framhjulet - vad händer om man måste snabbväja eller nödbromsa? En traditionell bakpakethållare är kanske en säkrare lösning? Kör i alla händelser försiktigt!

Voff!

/Janne

Hur fan gick det egentligen, har TS hund och tjej kvar med tillhörande MTB (inkl. korg)? Inga bilder? :P 2007 verkar vara ett populärt år att nekroposta.

/G

Flickvän med korg och MTB är att föredra framför alla kombinationer utan MTB så skruva dit en korg du.

Rent tekniskt sett är det väl vettigt att se till att däcket inte går i korgen. Flyghundar är en helt annat släkte och inte resultatet av teknisk oaksamhet.

Har klickfixfäste på pendlarhojarna. Värt varendra krona. Oavsett om man har dämpare eller ej så är det smidigt att klicka av korgen och lasta i allt från bananer till regnjackan.

Ok gott folk, bättre sent än aldrig:) Shit åren går fort...
Tyvärr finns det ingen bild och korgen är avmonterad och cykeln står i friggan.

kebarb: Är singel nu, va sägs om en dejt?:)

scarpadi skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok gott folk, bättre sent än aldrig:) Shit åren
> går fort...
> Tyvärr finns det ingen bild och korgen är
> avmonterad och cykeln står i friggan.
>
> kebarb: Är singel nu, va sägs om en dejt?:)

Hur mår hunden då? Funkade det med korgen o vovven? O varför hamnade cykeln i friggan istället för att följa med tjejen?

Åren går fort. Jag tog just bort min gamla schäfer, 12 år fick vi. Hon var ju valp nyss?!

Toker: Man ska aldrig underskatta cykelkorgen:)

Ratatosk: Hunden mår bra och är 6år samt bor med mig på färingsö. Eftersom hunden (bordercollie) då var valp så fungerade det bra till en början men de växer rätt fort så hon växte ur korgen på någon månad.

Eftersom hon bor 1 min från sitt jobb i city så behöver hon ingen cykel och hon vill inte sälja den heller för det var en present och det finns ingen plats i lgh heller:). Så det innebär att den får stå i friggan tills hon behöver den..

Ja du ratatosk, den korta åldern är våra vänners baksida. Har tagit bort några under årens lopp och det är lika jobbigt varje gång.

Eftersom jag varit borta härifrån sen typ 2007 så är det otroligt hur en tråd kan hålla sig levande med några få kommentarer per år=:)

Senast ändrad:
scarpadi skrev:
-------------------------------------------------------
> Toker: Man ska aldrig underskatta cykelkorgen:)
>
> Ratatosk: Hunden mår bra och är 6år samt bor
> med mig på färingsö. Eftersom hunden
> (bordercollie) då var valp så fungerade det bra
> till en början men de växer rätt fort så hon
> växte ur korgen på någon månad.
>
> Eftersom hon bor 1 min från sitt jobb i city så
> behöver hon ingen cykel och hon vill inte sälja
> den heller för det var en present och det finns
> ingen plats i lgh heller:). Så det innebär att
> den får stå i friggan tills hon behöver den..
>
> Ja du ratatosk, den korta åldern är våra
> vänners baksida. Har tagit bort några under
> årens lopp och det är lika jobbigt varje gång.
>

Godkända förklaringar. Jag gissar att vovven pinnar på bra själv numera, o kan valla dig o andra cyklister i skogen.

Tänk vad vi förändras med åren:)
Nu sitter man själv och funderar över en vettig förvaring på fatbiken.
T.o.m elkonverterat - nu kan vi snacka om coolt eller skrattretande

För er som är kvar från 2007 så mår vovven strålande med sin nu gråa nos.

Bilagor

• 20180716_182836.jpg
    20180716_182836.jpg
    476.1 KB · Besök: 30
Tillbaka
Topp