skruvleverantör

happymtb.fr

Aktiv medlem
skruvleverantör
Jag letar efter speciella skruvar med platt huvud (torx eller hex), 8 mm långa varav första 5 mm är M4 och resten är M3 enligt bild nedåt.
sh19703.jpg

Från vilka leverantörer skulle man kunna beställa såna?

Skruvarna är lika pinsen på Shimano Saint pedaler men skulle också vara en bra uppgradering till Supersta Nano Thru Pin pedaler. Det går att beställa från Shimano men det kostar 7€ för 9st…

skruvleverantör
Lite OT men Siverts ligger numera i Västberga på Elektravägen.

Det där känns som för special för att jag skulle sätta något hopp till att hitta någon annanstans. 7€ låter f.ö. inte speciellt dyrt? Skruv, gärna i udda modell alt material, i små mängder kostar minst 10:- st och uppåt enl. min erfarenhet.

Hade det inte gått frambringa skruven i fråga hade en mekanisk verkstad säker kunnat hjälpa dig tillverka nya av en 13mm M4:a. Men om det finns och köpa är det ju knappast aktuellt.

skruvleverantör
Axel Starck i Trollhättan (axelstarck.se) eller boltdepot.com (Boston)?

Axel har förvånansvärt mycket. Fast jag håller med Barret, 10 kr/st för en så udda skruv känns inte dyrt..

Lycka till!
Mvh
Jonas

skruvleverantör
Tack för tipsen!
Det brukar vara rejäla marginaler på reservdelar därför trodde jag att det skulle vara lätt att hitta billigare... tydligen kan jag också ha fel! ;-)

skruvleverantör
Liten fundering vart köper man såna. Eller vart bäställde du ifrån tillslut för jag tänkte byta i sep förra året & det börjar bli lite halt nu..

skruvleverantör
Tack nä jag letade en sista gång efter mina å nej de ligger väl kvar på Ceres eller nåt. Tack ska ta hem ikväll :)

skruvleverantör
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför måste utsticket vara M3 om de är till
> ett par pedaler? Går det inte lika bra med M4
> hela vägen?

För att man kan gänga på spikes på utsticket.

skruvleverantör
Mina Superstars pedaler kom med M4 pins, nu har jag bytt till Saint pins och jag upplever att greppet är mycket bättre nu med M3 än med M4. M4or tar inte i sulan lika bra.

skruvleverantör
Om man har tillgång till svarv (eller polare med tillgång till svarv) så borde det funka ypperligt att bara ta ner sista millimetrarna till lite mindre diameter. Någon gänga behövs ju inte på den delen. Och eftersom skallen är cylindrisk så tar det bara nån sekund att fästa den i en hylsa eller chuck. Torde gå att göra ett tjog såna skruvar på några minuter.

skruvleverantör
Jupp. Det är den vägen jag har gått. Har cnc maskiner med automatisk matning så det tar inte många minuter att bygga upp ett lager för hyfsat lång framtid.

skruvleverantör
Är på jakt efter 6 st M5x80, helst 12.9 men 8.8 / rostfritt får duga med.
Sivert verkar inte ha, har hittat på en dansk sida men 200 st som minimum.

Försänkt skalle, torx hade funkat med.

Tillbaka
Topp