skumma däckbredder

Krillnecks

Aktiv medlem
skumma däckbredder
insåg idag vad konstigt med olika däckbredder på bla samma märke wicked will 2st 2,4 på ny cykel fram 61mm bak 56mm med 2 bar i varje däck sen har jag kenda regolith 2,4 med 62mm bredd och maxxis ardent 2.4 har 59mm bred på hardtailen skaffade på nya heldämpade kenda regolith pro 2,6 63mm bredd skiljer 1mm båda cycklarna med 30mm innerbredd på fälgen sen bak maxxis rekon 2,6 hade 61mm bredd skiljer 2mm mot ardent hade 2 bar på nya och gammla cykeln sen som bonus testade jag kenda booster pro 2,6 den höll 65mm bredd så skiljer väldigt mycket

skumma däckbredder
Däck bredden mäts olika av tillverkaren beroende på tryck och fälgbredd och så är dom handgjorda så vikten skiljer också, lätt irriterande

skumma däckbredder
Yes men Hade samma däcktryck i bägge cyklarna Och båda har 30 mm innerfälg så men mycket avvikande ?
Det @Coffe menar är att tillverkarna anger bredden utifrån deras val av innerfälg och tryck. I ditt exempel så har kanske det ena däcket slutgiltigt mätts av tillverkaren och (därigenom fått sin nominella bredd) när det suttit på en 30mm-fälg med 2 bar, medan det andra fått nominell bredd utifrån en 25mm-fälg med 1,8 bar.

skumma däckbredder
Det @Coffe menar är att tillverkarna anger bredden utifrån deras val av innerfälg och tryck. I ditt exempel så har kanske det ena däcket slutgiltigt mätts av tillverkaren och (därigenom fått sin nominella bredd) när det suttit på en 30mm-fälg med 2 bar, medan det andra fått nominell bredd utifrån en 25mm-fälg med 1,8 bar.
Yes förstår det men är ju 5mm mindre på vissa så tycker det var mycket men förstår det skiljer mellan bredd Och lufttryck osv ??

skumma däckbredder
Vi har sannerligen stora problem här i det rika I-landet Sverige. ?

Om jag förstått problemet rätt vill säga. Här har du en drös punkter och komman som du kan fördela så inledande inlägget blir lättare att förstå.

"………. ,,,,,,,,,,,,,"

skumma däckbredder
Vi har sannerligen stora problem här i det rika I-landet Sverige. ?

Om jag förstått problemet rätt vill säga. Här har du en drös punkter och komman som du kan fördela så inledande inlägget blir lättare att förstå.

"………. ,,,,,,,,,,,,,"
Vad var det som var svårt att förstå.

skumma däckbredder
sedan har vi mode. när det nu är modernt med fetare däck märks existerande med mer säljande störrre siffra.

och en rad andra ovidkommande faktorer. märkningen går iaf inte att lita på.

b2b-måttet dvs tillplattade bredden är enligt mig bäst att gå efter.

Tillbaka
Topp