Skyddsbyxor downhill

Skyddsbyxor downhill
Jag brukar mest fisa runt på platten med en vanlig XC-hoj i Uppsalatrakten, men igår åkte jag lite downhill i Järvsö över min förmåga och kraschade och drog i höften/höftbenet som f*n. Kollade runt lite på nätet efter skyddsbyxor. Är det någon som har något tips på några schysta inte alltför dyra så man vågar åka igen. :-)

Skyddsbyxor downhill
POC hip har räddat mina höfter en gång. Vet ju inte hur det hade gått utan, men med blev jag bara lite öm trots hård vurpa på höften.

Skyddsbyxor downhill
Jag har köpt ett par Alias A1 Pants. Dom har stoppning på höften.
Har dock inte landat riktigt hårt på höften någon gång så egentligen är just det skyddet otestat.

Skyddsbyxor downhill
Kollade runt precis om detta för några veckor sedan. Många skyddsbyxor verkar ha stoppning mest för syn skull, lite som fox knäskydd- sköna men skyddar dåligt.

POC tycker folk funkar fint men det klagas om vikten. De borde finnas att prova inom rimligt avstånd.

De andra byxorna (som jag köpt) som fick bra betyg var Race Face flank liner. Bra höftskydd i d3o och relativt sköna men inte riktigt lyxkännsla i materialet som dyrare cykelbyxor. Är helt nöjd med dem men ännu inte kraschat så vi får se.

Skyddsbyxor downhill
feeblesmith sa:
Kollade runt precis om detta för några veckor sedan. Många skyddsbyxor verkar ha stoppning mest för syn skull, lite som fox knäskydd- sköna men skyddar dåligt.

POC tycker folk funkar fint men det klagas om vikten. De borde finnas att prova inom rimligt avstånd.

De andra byxorna (som jag köpt) som fick bra betyg var Race Face flank liner. Bra höftskydd i d3o och relativt sköna men inte riktigt lyxkännsla i materialet som dyrare cykelbyxor. Är helt nöjd med dem men ännu inte kraschat så vi får se.

Ja POC verkar populära, hur är Race Face i storleken? Man kör väl utan ngt under och sen shorts över antar jag?

Jobbar på att få lite permission hemma och kunna dra till Sthlm ngn dag, där borde man väl kunna prova POC åtminstone...

Tillbaka
Topp