Slang till 37-622 däck

Croby

Medlem
Slang till 37-622 däck
Hej!

Jag tror jag håller på att bli galen. Har en äldre 28" cykel med däck där det står 37-622 på så jag köpte en slang med 35/44 622 som jag trodde skulle passa bra. Kruxet e bara att det är som att trots att jag pumpar upp slangen så att den håller på sprängas så blir däcken ändå inte hårt? Jag tror det stod 35 - 622 på själva slangen men de enda mått på slang jag hittar till 622 är typ 35/44. Någon som har tips på vad man kan göra haha?

Slang till 37-622 däck
Är du säker på att du får in luft i slangen? Ventilen kanske krånglar, så det känns som slangen håller på att sprängas, utan att du får in nån luft i den?

Slang till 37-622 däck
Det är en sån klassisk Dunlopventil. Det är som att slangen inte riktigt kan fylla ut själva däcket utan slangen blir sprängfylld innan? Har aldrig varit med om nåt liknande på nån cykel förut, oftast äre ju så att de finns en hel del kvar att pumpa in i slangen trots däcket e hårt nog å cykla på?

Slang till 37-622 däck
Det är en sån klassisk Dunlopventil. Det är som att slangen inte riktigt kan fylla ut själva däcket utan slangen blir sprängfylld innan? Har aldrig varit med om nåt liknande på nån cykel förut, oftast äre ju så att de finns en hel del kvar att pumpa in i slangen trots däcket e hårt nog å cykla på?
I så fall är väl slangen för liten för ditt däck.

Tillbaka
Topp