Slang till däck 700x38c

marvidss

Ny medlem
Slang till däck 700x38c
Hej,

Jag har gjort service på min cykel nu inför våren som kanske kommer snart. Hur som helst så upptäckte jag punktering så stor att jag måste köpa ny slang. Problemet är jag inte riktigt fattar vilken slang jag ska köpa. Dimensionerna på däcket är 700x38c och på slangen står 700x35-41c men dessa dimensioner verkar vara svåra att hitta slangar till på internet genom att googla. Vore hyggligt om någon kunde hjälpa mig med att berätta vilken slang jag ska köpa och vart jag kan köpa den?

Mvh
Magnus

Slang till däck 700x38c
Hej,

Nja, cykelcross är väl till att ta i. Det är snarare en grön Kronan cykel. Antar att jag får ta en tur till cykelcity i Lund om ingen annan har förslag på andra ställen man kan få tag på denna slang (typ biltema eller liknande).

Mvh
Magnus

Slang till däck 700x38c
700 är dimensionen på ett räcerhjul, samma som man använder till cykelcross... Finns säkert något passande på biltema också, 700 är en väldigt vanligt förekommande dimension för slangar och däck :-) T

Slang till däck 700x38c
Hej,

Problemet är att Biltema mäter sina slangar i tum. 700mm motsvarar 27,56 tum. Hur som helst så hittar jag bara 27 eller 28 tums slangar på biltema.se. Någon 27.56 verkar inte finnas. Detta är som en djungel för mig. Att det inte spelar nån roll om man har bredden något annorlunda än x38c kan jag förstå då den gamla slangen var specad för x35-41c.

Kan man ha 27 eller 28 tum slangar i ett 700mm däck?

Mvh
Magnus

Slang till däck 700x38c
Hej,

Cykeln är grön och har typ Shimano Altus eller STX RC komponenter (kanske är 24 växlar, har inte räknat). Där är inga etiketter på den där det står kronan på. Jag har en herrmodell och frugan har en dammodell. Vi fick med dem när vi köpte vår gård, de förra ägarna orkade nog inte leta upp passande slangar för att fixa punkteringarna.

Eftersom cyklarna är gröna och ganska fula så antar jag att det är Kronan cyklar. Men som sagt var så skiter jag i vilket, jag vill bara kunna cykla på en av dem. Är inte intresserad av dekaltrimning eller depågasning (om de nu heter så inom cykelbranschen).

Mvh
Magnus

Tillbaka
Topp