Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om ett slanglöst däck håller tillräckligt tätt (ej UST), finns det någon nackdel att köra det monterat utan tätningsvätska (förutom den uppenbara nackdelen att små punkteringar inte tätas)?
De brukar dock vara designade för det.Håller det tät håller det tät. Hur tät det är avgör du ju själv.
Bilar, motorcyklar mm som alla kör slanglöst brukar inte använda tätningsvätska. Utom min bils högra bakhjul som haft liten pyspunka sedan födseln. En deciliter tätningsvätska fixade problemet. ?
Ja så tänker jag också.. ?Håller det tät håller det tät. Hur tät det är avgör du ju själv.
Bilar, motorcyklar mm som alla kör slanglöst brukar inte använda tätningsvätska. Utom min bils högra bakhjul som haft liten pyspunka sedan födseln. En deciliter tätningsvätska fixade problemet. ?
Du kanske har rätt. Men varför skulle det inte hålla när jag kör, för att kompressionen ökar trycket och däcket då inte håller tätt? Risken för att ”burpa” borde inte öka eller?De brukar dock vara designade för det.
Jag är väldigt tveksam till att det faktiskt skulle hålla sig tätt när du cyklar på det.
Du kanske har rätt. Men varför skulle det inte hålla när jag kör, för att kompressionen ökar trycket och däcket då inte håller tätt? Risken för att ”burpa” borde inte öka eller?
Exakt så jag tänker. Min korta erfarenhet från förra året då jag började köra med inlägg i däcken är att vätskan ändå ”försvinner” snabbare. Troligtvis för att den smetas ut på större yta (både insida däck, fälg och inlägg). Det krävs då mer vätska för att det ska finnas något kvar i däcket som tätar vid en eventuell punktering.Jag har också kört utan gucka ett antal gånger utan problem. Funderar på om det skulle gå att laga en punka med salami eller liknande i ett däck utan gucka, någon som testat?
Testar man lite olika däck är det gött att slippa kladdet.
Jag har också kört utan gucka ett antal gånger utan problem. Funderar på om det skulle gå att laga en punka med salami eller liknande i ett däck utan gucka, någon som testat?
Testar man lite olika däck är det gött att slippa kladdet.
Det borde gå bra att laga med salami utan gucka. Det går i alla fall bra att laga bildäck med salami helt utan gucka, så jag ser inte varför det inte skulle funka på ett cykeldäck. Salamin i sig är ju kletig och tätar bra mot gummit.