Slash Gen 5 eller Fuel Ex Gen 6

Abbev84

Medlem
Tjena!
Är extremt kluven då jag börjar funderat på ny hoj till nästa säsong, har nu en canyon neuron, men känner att jag vill ha en lite värre hoj, och är lite kluven på om jag vill ha en slash gen 5 eller en fuel ex gen 6, tänker mig en 9.8 xt eller gx axs (fördelar/nackdelar?)
Har blivit mycket på senaste att jag letar mig mycket till nedförsåk, gillar de lite stökigare och större flowtracks men ska även ta mig tillbaka upp. Kör bikepark nån gång per år men inte oftare än så.
Vad kommer passa mig?

Ska du cykla något på platten? I så fall är väl Fuel EX rätt. Är det endast enduro och park så kommer nog en Slash vara bättre. Har ingen erfarenhet av nya Fuel EX men har en moddad Slash 7 gen 5. Den funkar ju nästan som stigcykel men trivs ju bäst bomba nerför och trampa upp. Ett alternativ är ju att gaffla upp en Fuel EX till 160 slag i fram, då kommer den nog bli väldigt kompetent utför. Har en Fuel EX gen 5 och den gör ju inte bort sig i endurospår så tänker att nya är riktigt bra där. Jag har inte kört min i park men många gör ju det med framgång. Fördelen med Fuel EX är ju att den kommer vara lättare och mer lättmanövrerade, fördelen med Slash är ju att du kan monstertrucka över stök och att den tål mer stryk. Så tänker att det beror lite på åkstil också.

FEX Gen 6 är biffigare än man normalt behöver på stig, ser inte att en Slash kan krävas om det inte är park som är primära sysselsättningen. Jag köpte en ny gaffel i år, fick tag på en 36 GRIP2 160mm och har inte orkat byta airshaft till 150 mm, och det funkar fint! Om man vill ha den som lite övergafflad hoj...

Jag har en Gen 6 ska väl tilläggas kanske

Tillbaka
Topp