Släta däck till Gravel för pendling

rallepe

Medlem
Hej,

Någon som har några tips på snabbare däck för pendling, både släta och dubbdäck. Har 40mm graveldäck på nu och har "Newmen Performance X.R.25, 28/28 Spokes, 12x100mm/12x142mm, Tubeless Ready" hjul och undrar hur smalt kan man gå? Är det lite större än 25mm?

Tacksam för tips! :)

Hej,

Någon som har några tips på snabbare däck för pendling, både släta och dubbdäck. Har 40mm graveldäck på nu och har "Newmen Performance X.R.25, 28/28 Spokes, 12x100mm/12x142mm, Tubeless Ready" hjul och undrar hur smalt kan man gå? Är det lite större än 25mm?

Tacksam för tips! :)
Det är skitsamma för det finns ingen anledning att gå så smalt, ffa för pendling. Min 32 mm, lämpligare 35-40 skulle jag säga.
Conti GP urban är ett billigt, lättrullat pendlingsdäck med hyggligt punkaskydd, 35 mm, blir nog lite smalare på "normal smala" fälgar.

Du bör hålla dig till däck ~40mm och skall de vara släta kan kanske de punkteringsskyddade
Panaracer Gravelking slick + (plus) fungera bra
Säljs tex här
och nu hittafr jag det här priset som borde vara ett feltryck?

Varningens finger för plus-varianten av GK. Inte testat slick men hade SK+ som bakdäck förra året och märkte ingen skillnad i rull eller hastighet mellan det och mina Schwalbe dubbdäck på asfalt. Deppigt värre.

Det är skitsamma för det finns ingen anledning att gå så smalt, ffa för pendling. Min 32 mm, lämpligare 35-40 skulle jag säga.
Conti GP urban är ett billigt, lättrullat pendlingsdäck med hyggligt punkaskydd, 35 mm, blir nog lite smalare på "normal smala" fälgar.

Sweet spot för bredden kan diskuteras och beror ju på hur vägen ser. Är det asfalt finns det knappast något skäl att gå över 35 mm enl min erfarenhet.

Tillbaka
Topp