Jag har väldigt goda erfarenheter av Continental Contact, 622-32. Mycket bra punkteringsskydd! Kan inte säga hur långt jag cyklat på dem, men någonstans mellan 150-300 mil, och mönstret håller precis på att försvinna bak och det är bara lite kvar fram. Tror jag växlade fram och bak nu i våras iofs.
Jag börjar faktiskt undra om jag ens har haft en enda punktering på dem under två års tid. Märkligt att jag inte kommer ihåg. Har två andra cyklar, och de har jag väl fått laga sammanlagt 10 gånger under samma tid, de har Nokian och biltemadäck. Innan jag köpte de här contact-däcken hade jag punktering varje vecka i princip, men det var några lätta tunna cyklocrossdäck. Efter jag hade fått punka precis varje dag i en vecka köpte jag nya däck...
Det borde ju vara samma uppbyggnad och skydd på sport contact-modellen som på vanliga contact, bara annat mönster? Lite tråkigt med det där mönstret, vissa gillar det väl, men jag hade hellre sett att det varit ett helt slätt slicks. Iofs kanske det är bra för att lättare kunna se slitaget.
Men funkar slicks märkbart dåligt på grusväg, jämfört med det lilla mönstret på conti contact tex? På en fuktig stig eller gräsmatta kan ju inte slicks funka alls antar jag, men grus tycker jag inte borde spela någon roll?