Slitstarkt alternativ till ESI Chunky?

aribr

Aktiv medlem
Tjena, efter 4 turer så har jag lyckats totalförstöra ett av mina ESI Chunky grepp...älskar greppen men de är inte direkt de mest slitstarka. Har ni några alternativ som är bättre? Silikon vore nice eftersom det är så jäkla bekvämt men det är inte ett måste. Har tidgare kört Oury och varit rätt nöjd med de, men finns det andra bra (tjocka) alternativ?

Tror inte du hittar nåt med samma känsla som är slitstarkare eftersom en stor del av vitsen är att de är just mjuka. Men ett par styrändpluggar med större diameter borde väl kunna hjälpa? Alltså som täcker änden på greppet lite bättre.

Makten sa:
Tror inte du hittar nåt med samma känsla som är slitstarkare eftersom en stor del av vitsen är att de är just mjuka. Men ett par styrändpluggar med större diameter borde väl kunna hjälpa? Alltså som täcker änden på greppet lite bättre.

Ja verkar vare de smartaste alternativet om man vill köra vidare med ESI grepp. Fattar inte varför de kommer med den där minimalistiska pluggen, viktbesparning på kanske 10 gramm, är det värt det (inte för mig iaf)?

aribr sa:
Ja verkar vare de smartaste alternativet om man vill köra vidare med ESI grepp. Fattar inte varför de kommer med den där minimalistiska pluggen, viktbesparning på kanske 10 gramm, är det värt det (inte för mig iaf)?

Håller med. De medföljande pluggarna är dessutom riktigt usla och går sönder vid minsta istötning mot något hårt.
Det finns skitbilliga styrändpluggar med en rätt stor "platta" längst ut, i gjuten plast. Ser ut som skit men bör skydda bättre.

Alla silikongrepp lär väl ha liknande hållfasthet. Jag gillar tjocka Fabric Silicone single lock-ons, som lär vara liknande.

Kör vanliga lock ons till mina esi. Sågade av lock on delen på ett par g.a handtag. Funkar perfekt om du kan leva med viktökning.

Tillbaka
Topp