Slopestyletråden

MTBemil

Aktiv medlem
Slopestyletråden
Just kollat på Red Bull roof ride, och så här tätt inpå copenride och med crankworx bc kommande så måste man ju bara ha en tråd för å snacka slopetyle tävlingar.
Några andra som kollat? Tycker det e riktigt ballt med tre svenskar även fast Johansson inte tävlade, och dessutom silver för Max fredriksson. Blir riktigt nyfiken på vad Viktor Douhan hade för planer om han inte hade krashat, frontflip suicide nohander är ju ingen annan som gör.

Känns också som att slopestyle är påväg tillbaka med nya tävlingar och riktigt innovativa banor!

Slopestyletråden
glömde helt att audi nines går i veckan med Alma Wiggberg och Lukas skiöld som wildcards, är ju inte en tävling på samma sätt, men alltid spännande och innovativt
Kul för svensk damcyklingen att Audi9 väljer henne som wildcard. Första gång jag hört talas om henne, väldigt talangfull ung dam. Hoppas man får höra fler svenska damslopestyle åkare i framtiden. Det finns säkert jättemånga duktiga åkare därute.

Senast ändrad:
Slopestyletråden
Kul för svensk damcyklingen att Audi9 väljer henne som wildcard. Förta gång jag hört talas om henne, väldigt talangfull ung dam. Hoppas man får höra fler svenska damslopestyle åkare i framtiden. Det finns säkert jättemånga duktiga därute.
jo i år har de ju 9 tjejer med för första gången, och med dark horse invitational och hangtime så känns det ju som att dam-freeride tar storsteg efter att ha släpat efter de mer organiserade disciplinerna i så många år.

Slopestyletråden
glömde helt att audi nines går i veckan med Alma Wiggberg och Lukas skiöld som wildcards, är ju inte en tävling på samma sätt, men alltid spännande och innovativt
Kul att han Lukas är med också!!!
Sett honom ofta i Källviken och han är väl värd en plats. Jag gillar verkligen hans åkstil. Bra höjd!

Och håller med, är ett otroligt imponerande gäng åkare som Sverige har. Konstigt att det inte syns/hörs mer i riksmedia om slopestyle (eller har jag missat nåt?)

När går audi9, kan man se det på redbull-tv?

Slopestyletråden
Jo både deras hemsida och youtube kanal verkar ju lite fattiga. Deras instagram verkar dock väldigt aktiv, gissar att ev livestreams blir skyltade där.
Sen tror jag redan nån vlogg från det dykt up på youtube

Slopestyletråden
Tycker det varit lite torrt med coverage från nines, känns iallafall som att det varit mer 'worlds firsts' tidigare år. Men är ju ändå trevligt att se folk åka och ha kul. Har ändå nån förhoppning om en quad-whip eller windshieldwiper.

Slopestyletråden
Tycker det varit lite torrt med coverage från nines, känns iallafall som att det varit mer 'worlds firsts' tidigare år. Men är ju ändå trevligt att se folk åka och ha kul. Har ändå nån förhoppning om en quad-whip eller windshieldwiper.
Öh....
Kvint-truck....
H--vette asså

Slopestyletråden
snart dags för crankworx bc dårå, verkar som att den nya banan är mindre än de andra crankworx banorna, men låter ändå som att åkarna tycker det e bra.

Slopestyletråden
Sådärja, kul att Fredriksson fick en fjärdeplats också! Känns som att efter regnuppehållen så blev det lite mer trögrullat, många som caseade under andra åket. Trevligt att det inte heller var några större krasher eller skador.

Slopestyletråden
Nu kollade vi på reprisen...

Vilken kul tävling. Både jag och frun skrattar åt hur roligt åkarna har. Inspirerande för andra idrotter.

Grattis Emil och Max !

Shit, blir det bra väder drar vi till dörrrrten i morgon ???

Slopestyletråden
Oj, spännande och bra tävling i Whistler

Bra jobbat alla åkare
SVERIGE SVERIGE... från klacken ?
Vad bra åkare, förebilder och personligheter vi har i "truppen"!

Extra kul för Alma, Max och att Lukas och Alex fick till fina åk.
Jädra synd att Emil inte kom till start. Hoppas det inte hindrar honom alltför länge från att cykla.

Och VAD gör Tom Isted i andra åket? Det sjukaste och mest lättande jag sett. Och sen avsluta med hoppsa-steg och köra klart åket. Fallteknik, tur och urstyrka.

Mm.mm.mm finns så mycket bra att säga.
Nästa tävling, i Europa, vill jag se på plats.

Hoppas Slopestyle inte blir OS tillslut. Det rockar för mycket...
(Full respekt för åkarnas perspektiv som säkert kan vara annorlunda)

Senast ändrad:
Slopestyletråden
riktigt fina resultat! dock blev jag fundersam när jag kollade på rankningarna efter. damerna får tydligen inte lika många poäng för resultaten som herrarna. det kan jag inte riktigt förstå. 800 poäng för 1a plats istället för 1000. blir väldigt udda i min mening när Alma med 2 vinster och en 2a plats ligger efter Shalen Reno som har 3a som högsta placering.

Slopestyletråden
Är det något liv i solpestyle i år här på forumet?

Jag kollade på Rotorua-tävlingen. Bra tävling för grabbarna och kul att se men tjejjernas var ju en besvikelse att kolla på. Jäkla motvind som sabbade åken för Alma W. De hade otur med vinden tjejjerna, annars känns ju som att Alma och den tyska nykomlingen kommer bjuda varandra på en bra match och fin åkning. Ska bli spännande att följa.

Kul att se Lukas S på startlinjen. Han åker väldigt rent och stiligt tycker jag.
Hoppas nu att Emil J syns snart på startlinjen igen

Härligt att säsongen är igång! Jag tror jag gillar det nya poäng/tävlingsformatet.
Jag gillar inte att det bara?? finns på youtube med all störande reklamavbrott med AI-röster. Kan man se det någon annanstans?

Heja Sverige !

Slopestyletråden
Jag och sonen tittar ofta. Ja, det var trist med tjejerna och framförallt Alma. Vi såg det flesta live och då var det inte mycket reklam.

Jag tror, tyvärr, att Emil inte kommer tillbaka. Vi saknar honom mycket. Också synd att Tim Bringer inte var med.

Nuförtiden tittar vi hellre på videos av Max Fredriksson och Sam Pilgrim. Och jag hoppas att sonen kan lära sig några (fler) tricks.

Slopestyletråden
Känns som nivån på åkarna gått upp rejält och att vi till stor del har firma Johansson och Wiggberg att tacka för det.
Sporten som sådan är extremt beroende av att banorna håller en viss nivå imho. Förra tävlingen i Christchurch var rätt boring medan Rotorua är roligare. Men jag är inget hardcore fan.

Har bara sett det på Youtube och inte heller reagerat över att det skulle vara en massa reklam.

Tillbaka
Topp