[Sloppy Änggården] Onsdag 22:e Juli 18.00

cactuz

Aktiv medlem
För alla de som inte har lust att köra en happyride runt Horsikan så kommer här istället en sloppyride i Änggårdsbergen.

Samling vid Botaniska som vanligt 18.00, sedan kör vi i sloppy-tempo några timmar.

Jag sätter upp mig preliminärt :) edit: Men måste hoppa av pga bebiskontroll för nära inpå :(

Senast redigerad av en moderator:
Låter kul, har inte varit med er och trampat tidigare.
Men det verkar ju som ni hade en bra runda senast.
Ska försöka hinna med det om jag lyckas komma ifrån jobbet i tid.

chksix: Du kommer ångra dig... men det är ju klart att det uppskattas att du fortplantar dig så vi får lite fler happyiter, så vi får ha överseende med detta.

brummeln: Du är välkommen, det brukar bli bra.

vince skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad innebär "sloppy" ride?

Lika tekniska stigar som på vanligare Happy Rides, men ett tempo som gör att fler kan njuta av dem. Ungefär så.

vince skrev:
> Oki antar att en dh hoj inte är optimalt då.

Kanske inte optimalt, men om du har gott om kraft i benen så....

Oscar: Klart du får vara med pruttfull och varnad.

Ähh det ser inte så illa ut.
Några få droppar regn bara... med lite tur så är det strålande solsken och regn bara överallt runt omkring oss.

meteogram.png

Jag dyker också upp, om inte mitt vänsterben säger ifrån efter dagens tur med Karsten.

Senast redigerad av en moderator:
Här har det inte regnat alls, eller vad vet jag som har suttit och kollat på Tour de.... .ehhh..... jobbat hela dagen såklart!

Ja det var ju trevligt så länge det varade, tyvärr inte så länge för min del.
På väg ner i stöket mot "omöjliga" gick det åt helvete, två meter från slutet på backen bestämde jag mig tydligen för att lyckas lägga över all tyngd frammåt och fastna med hjulet så jag givetvis gör en OTB.
Lyckades smidigt nog komma ur SPD'n men fortsatte frammåt och landade med fötterna under arslet, knäna ner i stenstök och nära på en komplett splitt.
Resultatet är att mina fotknölar är stora som pingisbollar och blodiga.
Knäna är blåslagna och vänster knä duktigt svullet.
Ljumskarna har ju också mått bättre.

Men det positiva är att det förmodligen inte är så mycket fel på grejorna då jag lyckades cykla hela vägen hem på lättaste utväxlingen (tack för erbjudandet om skjuts Mary, så här i efterhand känner jag att jag kanske borde tackat ja).
Dessutom så är det ju tur att jag inte kan gå ner i splitt, för då hade väl kulorna rykt.

Det blir inga bilder på skadorna just nu då jag inte riktigt klarar av att gå hela vägen för att hämta kameran.

Jag lider med dig cactuz, sånt är så jävla surt :-( Krya på dig och trösta dig med lite god whisky. SPD är ju helt livsfarligt :-(

Miche skrev:
> Jag lider med dig cactuz, sånt är så jävla
> surt :-( Krya på dig och trösta dig med lite god
> whisky. SPD är ju helt livsfarligt :-(

Fast SPD'n var ju inte problemet, så det kan jag inte skylla på.
Det blir dock till att inhandla ett par 661 Kyle Strait snarast, har misshandlat knäna alldeles för mycket senaste veckorna.

Har dragit i mig lite glass som plåster på såren, whisky'n kommer så snart jag orkar uthärda smärtan av att stå upp så jag kan halta iväg och hämta lite.

cactuz skrev:
> Det blir dock till att inhandla ett par 661 Kyle
> Strait snarast, har misshandlat knäna alldeles
> för mycket senaste veckorna.
>
Det gör du rätt i, det är bl a. därför jag alltid har knä och benskydd. Har också slagit i knäna lite för många gånger.

Råkade visst ta en Cask Strength, tur att man hade gamla pålitliga vattenflasken nära till hands så man kunde spä ut den lite.

whiskyn.jpg ht=725

Usch då. Låter inget bra med dina ben cactus! Å ja du borde låtit mig köra dig. Men jag är likadan. Kan själv... Inte ska väl jag vara till besvär. . . ;) hoppas det går till sig fort o att det är kort leveranstid på knäskydden! Tack för guidningen iaf. Detsamma till cappet även om det blev mest hemtransport i regnet. Vi ses.

hoppas att det gick "går " bra för dig cacce med dina knän.

annars det mest skumma på hela turen var att efter cacces vurpa stannade vi nedanför omöjliga och då kommer en HD farande och undrar var han är och hur man kommer därifrån, förklarade lite vägar för honom och fick då syn på tanken och klibborna som visade support your local 81 , var därefter lite vänligare i visningen av vägar därifrån , trevlig prick

cappet skrev:
> hoppas att det gick "går " bra för dig cacce med
> dina knän.

Det är "fucked", det är kryckor som gäller nu tills svullnaden i vänster knä har gått ner.
Blir det inte bättre imorgon får jag väl åka till sjukstugan och låta någon sån där kvacksalvare kolla på skiten.

cactuz skrev:
> cappet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hoppas att det gick "går " bra för dig cacce
> med
> > dina knän.
>
> Det är "fucked", det är kryckor som gäller nu
> tills svullnaden i vänster knä har gått ner.
> Blir det inte bättre imorgon får jag väl åka
> till sjukstugan och låta någon sån där
> kvacksalvare kolla på skiten.

Krya på dig så ses vi snart i skogen igen!

Tillbaka
Topp