[Sloppy goes asphalt]?

Cakeman

Ny medlem
[Sloppy goes asphalt]?
Suget efter lite distans och fart börjar ta vid. Funderar på ett nytt koncept: asfalt!
Det låter skrämmande och avlägset till en början, jag vet, men jag tror att skogcyklingen skulle få ett lyft av lite distansträning också. Tänkte såhär:
Ta sikte på ett bra fik med decent latte på 3-5 mils avstånd och paddla dit i 25 Km/h. Ljuga en stund över en fika och paddla hem igen. Tempot kommer inte kräva någon underbyggd titankolfiberrejser utan en XC-hojj med lite tryck i ringarna kommer funka. Koncept än så länge- vad tycks? Lägger upp en tur i veckan om intresse finns.

[Sloppy goes asphalt]?
Lite som av en tillfällighet har jag byggt klart en cykel som trivs bäst på asfalt och faktiskt tagit premiärturen idag. Har (tyvärr?) semester en vecka till och är därmed borta från göteborg annars hakar jag gärna på framtida turer. Kommer dessutom dyka upp på sloppyturerna i framtiden också. Hoppas inte ni har tjyvtränat för mycket under sommaren.

Ps. Är det ok om man tar chai-te istället? Ds.

//Kalle

[Sloppy goes asphalt]?
jag har tänkt på att köra lite asfalt för att kunna köra med lite jämnare belastning och kunna köra
lite mera efter puls klocka. Funderar på att skaffa en billigare racer kanske.

[Sloppy goes asphalt]?
Klart det gör Startrek! Jag är nog hänvisad till lite asfaltskörning ett tag framöver. Benen kändes riktigt pigga idag och det blev en Lonely-sloppy på 8 mil :-).
Något i veckan kanske? OM du har någon bra tur på lager så kör vi den :-)

Tillbaka
Topp