Små cykelväskor

kilo

Ny medlem
Små cykelväskor
En anledning till att jag skaffade cykel var att som småbarnsförälder kunna få lite mer vardagsmotion genom att cykla istället för att ta bilen närhelst det är möjligt, och det har faktiskt gått över förväntan. På merparten av turerna har jag med mig min fyraårige son i barnstolen, vilket innebär att det inte finns plats för extragrejor på pakethållaren.

För närvarande använder jag min Haglöfsryggsäck men tycker det är lite svettigt och otympligt. Jag skulle vilja ha ett par cykelväskor där man får plats med de nödvändigaste standardgrejorna som regnkläder, extra tröja och lite annat standardsmåplock som man behöver ha med sig för jämnan.

Finns det några cykelväskor för pakethållare som är hyfsat små och smidiga? Eller finns det andra bra idéer på förvaring av dylik "standardutrustning"?

Små cykelväskor
Det är väl bara att köpa valfri väska för pakethållaren, finns överallt. Biltema, LBS, tyska butiker you name it. Finns i alla prisklasser.

Små cykelväskor
Ja, kenske det. Men jag tycker de flesta väskor jag sett är lite väl stora och otympliga. Jag skulle vilja ha några smärta och smidiga.

Tillbaka
Topp